زیر و بم الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲

اگه تو یوتیوب فعالیت داشته باشین، حداقل یک بار این سوال رو پرسیدین که چطوری باید تعامل مخاطب رو تو کانالم بیشتر کنم و بازدید کانالم رو افزایش بدم؟

یا حتما دوست دارید بدونید که الگوریتم های یوتیوب دقیقا چجوری کار می‌کنن؟ به خصوص حالا که وارد سال جدید میلادی شدیم. تو این وبلاگ می‌خواهیم کمی الگوریتم‌های یوتیوب رو بررسی کنیم و از موضوعاتی بگیم که به استراتژی رشد کانال شما بسیار کمک می‌کنه. اگه کانال شما رشد کنه و بازدیدهای بیشتر بگیره، به درآمدزایی دلاری شما منجر میشه.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید یادتون باشه اینه که مخاطبان شما کلید اصلی هستن. یعنی که الگوریتم از رفتار بینندگان فعلی شما یاد می گیره که چطوری در مقابل ویدیوهای شما عمل کنه. این وبلاگ رو تا انتها بخونید تا نکات اصلی و مهم را برای نتیجه‌گیری بهتر از کارایی الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲، یاد بگیرید:

اگه محتوای ویدیوی شما “پرطرفدار” یا “trending” نباشه، ممکنه کمی دلسرد کننده به نظر بیاد. سعی کنید زیاد نگران وارد شدن به بخش «پرطرفدارها»ی یوتیوب نباشید چون معمولاً همین ترندها بر اساس بازتاب مخاطبان کوچک‌تر ساخته میشه. به این معنی که ممکنه این مخاطبان کوچک‌تر لزوماً مخاطب فعلی یا هدف شما نباشن. نکته ای که باید در مورد الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲ در نظر داشته باشید اینه که تمام الگوریتم های یوتیوب بر اساس بازخورد مخاطب و تقاضای اونها کار می‌کنن.

علاوه بر این، هدف محتوای شما باید این باشه که بیننده های جدیدتون، حتی اونهایی که به‌طور تصادفی با ویدیوی شما برخورد کردن، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به کانال‌تون برگردن. خبر خوب اینه که یوتیوب یک برگه ویژه آنالیز مخاطب رو معرفی کرده که در اون می‌تونید تعامل مخاطب خودتون رو با جزئیات بیشتری ببینید. این صفحه خیلی خیلی مفیده چون به وضوح به شما نشون میده که چه چیزهایی برای بینندگان شما جالب است و باید روی چه چیزهایی بیشتر کار کنید.

درباره الگوریتم های یوتیوب، بلاگ تازه ترین پرسش و پاسخ در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲ حتما بخونید. این سوالات به تازگی توسط یوتیوب منتشر شده.

اما از موارد مهمی که به هدایت الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲ ، به نفع شما و رشد درآمد دلاری شما منجر میشه، به این ترتیب هست:

. محتوای ثابت و روتین منتشر کنید

موضوعی که فهم‌اش بسیار بسیار ساده است – اگه شما محتوای کافی برای مخاطب‌تون نداشته باشید، نمی‌تونید برای خودتون نامی توی یوتیوب دست و پا کنید.

به این معنی که، شما باید محتواهایی با کیفیت عالی و جذاب منتشر کنید که مخاطب شما اون رو قابل ارتباط برقرارکردن بدونه. محتوای شما باید با ارزش‌ها و علاقه‌مندی های بیننده‌ها همخوانی داشته باشه. این باعث میشه که اونها درگیر محتوای شما بشن و برای تماشای بیشتر به کانال‌تون برگردن. شما باید بتونید سبک منحصر به فرد خودتون رو توسعه بدین – پس تو این مورد سعی کنید فقط “خودتون باشید”. اینو یادتون باشه که مردم دوست دارن کسی رو که می‌تونن باهاش ارتباط برقرار کنن، دنبال کنن.

بخش دیگری از یک محتوای موفق، استفاده از یک تامبنیل کلیک‌خور و کلیدواژه‌ها و تگ‌های هدفمنده. هرگز از (Clickbait) استفاده نکنید چون کلیک‌بیت به شدت به ضرر اهداف شما و الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲ هست. بهتره نقاط ضعف خودمون رو بشناسیم تا بتونیم اونها رو اصلاح کنیم. این باعث میشه محتوا و مهارت‌های ما به شدت بهبود پیدا کنه که به نرخ تعامل کمک می‌کنه. جدا از محتوای جالب، باید مطمئن بشین که ویدیوی شما در عالی‌تربن سطح هست و به قول معروف تو یوتیوب سروصدا می‌کنه. فقط کافیه این کار رو درست انجام بدین، اون وقت می‌بینید که الگوریتم به آرومی شروع به کار به نفع شما می‌کنه.

. محتوای همیشه سبز منتشر کنید

 “محتوای همیشه سبز” یا “Evergreen Content” رو در مورد الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲ در نظر داشته باشید:

در ابتدا یه توضیح کوتاه درباره اینکه اصلا محتوای همیشه سبز چیه؟ محتوای همیشه سبز یا محتوای بدون تاریخ مصرف، محتوایی‌ه که با گذشت زمان از کیفیت، ارزش و اعتبارش کم نمیشه و به طور مداوم برای مخاطب تازگی داره.

حالا توی یوتیوب، سعی کنید به محتوایی فکر کنید که باعث بشه بیننده‌های شما بیشتر به اون مراجعه کنن. اما چرا باید این کار رو انجام بدین؟ پاسخ ساده است! چون مخاطب شما برای عملکرد الگوریتم کلید اصلی هست. حالا موضوع بین کیفیت و کمیت است. فراموش نکنید که ویدیوهای با کیفیت بالا و خوش فکر به احتمال زیاد تو دنیای یوتیوب عملکرد بهتری دارن. از تولید محتوای زیاد اما با کیفیت پایین دوری کنید.

ما می‌دونیم که اساساً بازدیدهای بیشتر، رشد مخاطب و معیارهای انگیجمنت عالی تو محتوای ویدیوی شما، به معنای کسب درآمد دلاری بیشتر برای کانال‌تون است. بنابراین باید مطمئن بشید که می‌تونید نام یا نام برند یوتیوب‌تون رو با ایجاد محتوای ثابت، منحصر به فرد و مرتبط برای مخاطب های خودتون بسازید. برای کارایی بهتر الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲ بیشتر از هر چیزی سعی کنید – خودتون باشید و از کارتون لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

سال ۲۰۲۲ و مهم ترین امکانات یوتیوب

تازه ترین پرسش و پاسخ در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025