نحوه کار الگوریتم یوتیوب و پاسخ به سوالات شما

ویدیویی که در ادامه می‌بینید از سری ویدیوهای پرسش و پاسخ کانال یوتیوب اینسایدر هست که به سوالات متداول در مورد سیستم‌های الگوریتم یوتیوب پاسخ داده است. در این ویدیو طبق معمول راشل آلوز حضور داشته و سوالاتی در مورد استفاده از تگ‌ها, توصیه‌ها و آپدیت الگوریتم یوتیوب رو پاسخ داده. در این وبلاگ تعدادی از این سوال و جواب‌ها رو به طور خلاصه براتون بازگو کردیم:

آیا باید ویدیوهای خود را خارج از یوتیوب هم به اشتراک بذاریم؟

آلوِز میگه که تولیدکنندگان محتوا باید فیلم‌های خودشون رو حتما در خارج از یوتیوب هم به اشتراک بذارند، چون این امر می‌تونه شانس شما رو بر اساس فعالیت بینندگان، صرف نظر از نسبت مستقیم یا غیرمستقیم، افزایش بده.

“اگه ویدیوهای شما از منابع خارجی مثل دیگر شبکه‌های اجتماعی ترافیک بیشتری می‌گیره، به احتمال زیاد پتانسیل کانال شما برای کشف توسط بینندگان بیشتر، افزایش پیدا می‌‌کنه. مزیت دیگر این اشتراک‌گذاری اینه که حالا بیننده‌ها، اون ویدیوی شما رو که قبلا دیدن در سابقه تماشای خودشون دارن. بنابراین احتمال بیشتری وجود داره که در آینده ویدیوهای دیگه شما به اونها پیشنهاد داده بشه.”

چرا مردم پیشنهاد تماشای ویدیوهای بارگذاری شده در ۱۰-۱۲ سال پیش رو، دریافت می‌کنن؟

آلوز میگه: الگوریتم یوتیوب طوری طراحی شده که علایق بیننده‌ها رو بدون توجه به زمان انتشار اون ویدیوها، در نظر می‌گیره. به این معنی که حتی ویدیوهای قدیمی‌تر که هنوز درگیری نسبتاً بالایی دارن، همچنان اگر مطابق با علایق بینندگان باشه توصیه میشه.

آیا یوتیوب به روش تازه‌ای برای برجسته کردن کریتورهای جدید نیاز داره؟

یوتیوب اخیراً برگه جدید “New to you” رو راه اندازی کرده تا کانال‌های بیشتری (خاصه کانال‌های جدید) رو، خارج از تجربه مشاهده منظم هر بیننده، برجسته کنه.

هنگام استفاده از تگ‌ها، باید روی هشتگ‌های خاص با موضوعات گسترده‌تری تمرکز کنیم؟

تگ‌های ویدیویی یوتیوب، راه دیگه‌ای رو برای سازنده‌های محتوا فراهم می‌کنن تا محتوای خودشون رو با جستجوهای خاص هم‌تراز کنن. گرچه یوتیوب تأکید می‌کنه که به طور خاص، تگ‌ها یک الگوریتم مهم نیستن.

“تگ‌های یوتیوب، کلمات کلیدی توصیفی هستن که می‌تونید به ویدیوهاتون اضافه کنید تا به بازدید بیشتر محتواهاتون کمک کنه. قطعا عنوان ویدیو، تامنیل‌ها و توضیحات ویدیو همچنان قطعات فراداده مهمی برای کشف بیشتر یک ویدیو به شمار میرن. این اطلاعات به بیننده‌ها کمک می‌کنن تا خودشون تصمیم بگیرن کدوم ویدیوها رو تماشا کنن.”

آلوز مجدد تکرار می‌کنه و به تولیدکنندگان محتوا توصیه می‌کنه که روی عناصری که بیننده‌ها هنگام انتخاب نوع تماشا در مورد اونها تصمیم‌گیری می‌کنن، تمرکز کنند – همچون عنوان‌، تامنیل‌ و توضیحات ویدیو. یوتیوب طبق آپدیت‌های جدید الگوریتم توصیه می‌کنه که بهتره کریتورها بر خلاف بهینه‌سازی روی تگ‌ها، روی ویدیوهای مشابه دیگه، مرتبط با موضوع‌ مد نظر تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید:

تازه ترین پرسش و پاسخ در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲

پاسخ به سوالات متداول درباره یوتیوب شورتز

زیر و بم الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025