آپدیت درآمدزایی یوتیوب | چه محتوایی واجد شرایط کسب درآمد نیست؟

یوتیوب آپدیت دستورالعمل‌های تبلیغات خود را اعلام کرده است که مشخص می‌کند چه محتوایی واجد شرایط کسب درآمدزایی یوتیوب, در این پلتفرم است.

کریتورها اغلب از مقررات یوتیوب در این زمینه و تغییرات مختلف در سیاست و رویکرد, ابراز نارضایتی کرده‌اند زیرا در صورت مغایرت ویدیویی با قوانین، فوراً فرصت‌های کسب درآمدزایی یوتیوب را از بین می‌برند.

این گایدلاین‌ها اساساً محتوای غیرقانونی و توهین‌آمیز را پوشش می‌دهند، اما از نظر تغییرات خاص، یوتیوب عناصر زیر را پوشش می‌دهد:

  • Adult content [محتوای بزرگسالان] – تامنیل ویدیویی حاوی لینک‌های +۱۸، زبان‌بد و مطالب بزرگسالان یا +۱۸ واجد شرایط کسب درآمد نخواهند بود.
  • Violence [خشونت] – محتوایی که اجساد مرده را به طور واضح نشان می‌دهد، خشونت در محتوا, به هیچ عنوان واجد شرایط درآمد تبلیغاتی نیستند. یوتیوب همچنین اقداماتی را که در چارچوب اعمال خشونت‌آمیز ایجاد می‌شوند، «به منظور شوکه کردن و انزجار عمدی» حتما از پول و درآمدزایی یوتیوب خارج می‌کند.
  • Harmful or dangerous acts [اعمال مضر یا خطرناک] – اعمال یا شیرین کاری های خطرناک, مخصوصا اگر افراد زیر سن قانونی را به عنوان شرکت‌کنندگان یا قربانیان نشان بدهند ممکن است درآمد تبلیغاتی دریافت نکنند. با توجه به افزایش مرگ و میر کودکان در نتیجه شرکت در چالش های آنلاین خطرناک، این یک تمرکز مهم برای یوتیوب است.
  • Inappropriate language [زبان نامناسب] – یوتیوب می‌گوید که اکنون با همه انواع ناسزاگویی به طور یکسان برخورد می‌شود و بر اساس میزان شدت آنها از هم متمایز نخواهد شد – اگرچه یوتیوب همچنین خاطرنشان می‌کند که دیگر کلماتی مانند “جهنم hell ” و “لعنتی damn” را به عنوان ناسزا تلقی نمی‌کند. کمی عجیب است: «محتوایی که در آن فحاشی پس از 8 ثانیه اول استفاده می‌شود ممکن است درآمد تبلیغاتی داشته باشد. با این حال، اگر در 8 ثانیه اول ویدیو از فحاشی استفاده شود، کسب درآمد نخواهد شد.»
  • Drug-related content [محتوای مرتبط با مواد مخدر] – علاوه بر قوانین موجود در مورد نمایش و بحث در مورد مواد مخدر غیرقانونی، استفاده از مواد مخدر و / یا ذکر مواد مخدر در محتوا اکنون باعث کاهش درآمد خواهد شد.
  • Enabling dishonest behavior [فعال کردن رفتار غیرصادقانه] – این دستورالعمل جدیدی است که برای مقابله با موج فزاینده ویدیوهای شوخی طراحی شده است که در آن افراد جعل هویت کارکنان فروشگاه‌ها را نشان می‌دهند. یوتیوب می‌گوید که تظاهر به کارمندان فروشگاه‌ها بدون اجازه مالک آن، اکنون باعث کاهش درآمد نیز می‌شود.


همانطور که می‌بینید، دستورالعمل‌های یوتیوب در راستای تغییر رفتارها و فعالیت‌های کریتورها در حال تکامل هستند – اگرچه برخی از آن‌ها هنوز کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسند و احتمالاً باعث ایجاد عصبانیت در میان برخی کریتورها می‌شوند.

مانند عدم توهین در 8 ثانیه اول – این کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما ایده این است که اگر فحاشی تمرکز کل کلیپ نباشد، برای شرکای تبلیغاتی قابل قبول‌تر است.

در تصویر زیر مروری بر دستورالعمل‌های تبلیغات یوتیوب در مورد فحاشی داریم:

YouTube profanity guidelines

‌‌

یوتیوب همچنین اعلام کرده است که نسخه موبایل Research in Analytics را در اپلیکیشن موبایل استودیو عرضه می‌کند که شامل ویژگی‌های اضافی می‌شود که در نسخه دسکتاپ موجود نیست.

کریتورهایی که دسترسی اولیه به این نسخه تلفن همراه دارند، اطلاعات آماری مانند top searches در یوتیوب، content gaps، و watch activity for topics را بر اساس علایق مخاطبان خود خواهند دید.

یوتیوب Search Insights را در ماه آوریل بر روی دسکتاپ عرضه کرد و این گسترش نسخه موبایل را تا حد زیادی مطابقت خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

یوتیوب رابط کاربری آنالیز را در برنامه YouTube Studio آپدیت کرده است

یوتیوب قابلیت Data Stories را برای کریتورها به اشتراک می گذارد

Content ID یوتیوب چگونه کار می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025