این شرکت همچنان شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی یوتیوب است، یک کاهش 2.6 درصدی نسبت به سال قبل!
آلفابت، جدیدا آخرین درآمد خود را گزارش کرد و اشاره کرد که یوتیوب شاهد کاهش 2.6 درصدی درآمد تبلیغات نسبت به سال گذشته بود زیرا تبلیغکنندگان به دلیل عدم اطمینان اقتصادی، از این پلتفرم عقبنشینی کردند. یوتیوب در سه ماهه اول مالی سال 2023 تنها 6.69 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 6.87 میلیارد دلار درآمد داشت.
علیرغم این رقم ناامیدکننده، یوتیوب توانست انتظارات 6.6 میلیارد دلاری تحلیلگران را کمی پشت سر بگذارد.
این سومین سه ماهه متوالی است که درآمد تبلیغاتی یوتیوب کاهش مییابد. ارقام نزولی باعث نگرانی سازندگان محتوا است که به دنبال درآمد تبلیغاتی برای کسب درآمد هستند.
این شرکت سعی کرد، اطمینان خاطر ارائه کند و تصمیم گرفت بر موفقیت خود با ویژگی ویدیوی کوتاه Shorts تمرکز کند.
سال گذشته تعداد کانالهایی که روزانه در Shorts آپلود میکردند بیش از 80 درصد افزایش یافت.
از آنجایی که این پلتفرم رقابت شدیدی را از سوی رقبایی مانند TikTok تجربه میکند، این شرکت همچنان بر روی Shorts تمرکز میکند تا رشد خود را افزایش دهد. در نوامبر 2022، یوتیوب Shorts را برای تلویزیونهای هوشمند عرضه کرد. گوگل در ماه فوریه اعلام کرد که Shorts به 50 میلیارد بازدید روزانه رسیده است.
فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل، اضافه کرد: ما شاهد تماشای قوی رشد شورتها هستیم … درآمد تبلیغاتی یوتیوب نیز به خوبی در حال پیشرفت است.
یوتیوب همچنین برنامههای خود را برای افزایش تلاشهای خود برای خرید بیشتر در یوتیوب تکرار کرد. این شرکت سال گذشته با Shopify همکاری کرد تا یوتیوبرها و بازرگانان را قادر سازد تا محصولات خود را در کانالهای خود به نمایش بگذارند.
«خرید از یوتیوب… هنوز روزهای بسیار ابتدایی را میگذراند. ما با همکاری با پلتفرمهای تجاری مانند Shopify، خرید را برای سازندگان و برندهای بیشتری به ارمغان آوردیم. اکنون بیش از 100000 کریتور، هنرمند و برند فروشگاههای خود را به کانالهای یوتیوب خود متصل کردهاند تا محصولات خود را بفروشند. شیندلر گفت: ما در مورد پتانسیل پیش رو هیجان زده هستیم.»
این شرکت در نوامبر به TechCrunch اعلام کرد که قصد دارد ویژگیهای خرید را به شورتها هم اضافه کند.
…
بیشتر بخوانید: