خبری خوب برای کریتورهای یوتیوب! این پلتفرم با گسترش دسترسی به دادههای جدید تحت عنوان «دیگر ویدیوهایی که تماشاگران شما تماشا کردهاند»، به کمک کریتورها میآید.
همانطور که به نظر میرسد، باکس «دیگر ویدیوهایی که مخاطبان شما تماشا کردهاند»، که یوتیوب برای اولین بار در سال 2020 راهاندازی کرد، با نشان دادن فهرستی از ویدیوهایی که علاوه بر محتوای شما در هفت روز گذشته تماشا کردهاند، بینشی در مورد عادتهای تماشای مخاطبان شما ارائه میکند. این میتواند به شناسایی موضوعات کلیدی که بینندگان شما در حال تماشای آن هستند, کمک کند و استراتژی شما را حول علایق در حال افزایش مخاطب, تقویت کند.
تا به حال، این ویژگی فقط برای کانال هایی در دسترس بوده است که آستانه ترافیک خاصی را برآورده میکردند، اما اکنون، یوتیوب این پارامترها را کاهش میدهد تا به کریتورهای بیشتری دسترسی به این دادهها را بدهد.
همانطور که توسط یوتیوب برای آپدیت های جدید یوتیوب توضیح داده شده است:
«ما با کریتورها صحبت کردهایم و شنیدهایم که وقتی برخی از ویژگیهای تجزیه و تحلیل یوتیوب به دلیل دادههای ناکافی در دسترس نیستند، ممکن است خستهکننده باشد و خوشحالیم که اعلام کنیم ویژگی «دیگر ویدیوهایی که مخاطبان شما تماشا کردهاند» را به اکثر کریتورها ارائه میکنیم. ”
این یک معیار مفید است، که میتواند استراتژی شما را در طول کار یوتیوبری بهتر کند.
علاوه بر این، یوتیوب همچنین به دنبال فیلتر کردن بر اساس نوع محتوا – Shorts، VOD یا Live – در این ویژگی است. بنابراین، برای کسانی از شما که محتوای Shorts را در یک جایگاه خاصی تولید میکنید، ممکن است به زودی درک بهتری در مورد روندهای کلیدی در دسته ویدیوهای تولیدی خود داشته باشید.
از سوی دیگر، یوتیوب در حال آزمایش برخی از عناصر جدید برای کامیونیتی پست، از جمله فیلترهای متنی و استیکرها برای بهروزرسانیهای کانال شما است.
آپدیت های جدید یوتیوب | که آن را بسیار شبیه گزینه استیکر در برنامههای اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام میکند.
یوتیوب میگوید که گروهی از کریتورها به طور تصادفی انتخاب شدهاند که به برگه «Community» دسترسی دارند، و اکنون میتوانند این ابزارهای جدید را در اندروید با iOS آزمایش کنند.
در نهایت، یوتیوب همچنین راه دیگری را برای افزایش تعامل Shorts اضافه کرده است، با یک فیلتر جدید در برنامه تلفن همراه یوتیوب که کاربران را قادر میسازد فقط در کلیپهای Shorts جستجو کنند.
همانطور که در بالا مشاهده میکنید، فیلتر جدید «Shorts» در سرچ یوتیوب، که اکنون در iOS و Android در دسترس است، به کاربران امکان میدهد جستجوی خود را به طور خاص به Shorts محدود کنند. و با توجه به اینکه 75 درصد از کاربران یوتیوب اکنون با Shorts درگیر هستند، این میتواند گزینه محبوبی برای کسانی باشد که به دنبال کلیپهای شورت خاصی هستند، یا فقط برای آن کلیپی که میخواهند به دوستان خود نشان دهند، اما نمیتوانند نام اکانت را به خاطر بیاورند.
در واقع، کریتورهای Shorts احتمالاً بزرگترین ذینفعان این آپدیت های جدید یوتیوب هستند.
و باز هم، با توجه به اینکه ویدیوی فرم کوتاه ترند فعلی است، باید برای همه کریتورهای یوتیوب مورد توجه قرار گیرد، شاید نه به عنوان تمرکز اصلی، بلکه به عنوان یک فیلد تکمیلی برای تبلیغ حضور اصلی شما در یوتیوب.
…
بیشتر بخوانید:
آپدیت های جدید یوتیوب شورتز و صفحه آنالیز کانال
یوتیوبرهای مطرح درباره YouTube Shorts چه گفتند؟(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)