یوتیوب آزمایش ویژگی جدید تگگذاری محصول را در آپلودهای ویدیوها گسترش میدهد و گزینه جدید دیگری برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب به کریتورها ارائه میدهد.
با توجه به اینکه همه پلتفرمهای مهم و معروف, اکنون به دنبال یکپارچهسازی گزینههای تجاری و کسب درآمد هستند، یوتیوب هم وارد عمل شده و آزمایش خود را برای تگ کردن محصول شخص ثالث گسترش میدهد، که به کریتورهای منتخب اجازه میدهد محصولاتی را که در کلیپهای ویدیوییشان نمایش میدهند, برچسبگذاری کنند.
همانطور که در این مثال میبینید، از برخی کریتورها خواسته میشود تا محصولات را به عنوان کالاهای قابل خرید تگ گذاری کنند. به این معنی که:
“بینندگان میتوانند درباره محصولات مورد نظر در همان ویدیو بیشتر بیاموزند و راههایی برای خرید آنها پیدا کنند بدون اینکه لازم باشد از برنامه یوتیوب خارج شوند.”
همانطور که توسط Business Insider گزارش شده است، یوتیوب اولین نسخه از این آپدیت را در ماه آوریل راه اندازی کرد، اما اخیراً، کریتورهای بیشتری را به این جمع دعوت کرده است. با گذشت زمان، این میزان تگهای محصول در کلیپها را افزایش میدهد، که به افزایش آگاهی از این گزینه کمک میکند، در حالی که میتواند به تغییر رفتار کاربر و بیننده کمک کند و در نهایت، مسیر دیگری برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب ارائه دهد.
این قابلیت دقیقا مشابه فرآیند تگگذاری محصولات در پلتفرم اینستاگرام است که در ماه آوریل راهاندازی کرد و به کریتورها این امکان را میدهد تا از فروش مستقیمی که در نتیجه تگهای محصولاتشان ایجاد میشود، پورسانت دریافت کنند.
اما همیشه این سؤال وجود دارد که کاربران واقعاً چقدر میخواهند از شبکههای اجتماعی خرید کنند و این تگها و گزینههای خرید در این برنامهها چقدر ارزشمند خواهند بود؟
و موضوع مهمتر این که, نتایج تاکنون نشان داده که درسته که مصرفکنندگان در مورد محصولات در شبکههای اجتماعی تحقیق میکنند، اما معمولا دوست دارند آنها را در وبسایت همان شرکت بخرند. که این میتواند چالش بزرگی را ایجاد کند، چون ممکن است نشاندهنده بیاعتمادی به خدمات پرداخت ارائهشده در شبکهها اجتماعی و ثبت جزئیات بانکی در این برنامهها باشد. کسب درآمد دلاری از یوتیوب
منبع: socialmediatoday.com
…
بیشتر بخوانید:
آپدیت جدید یوتیوب | اضافه کردن قوانین کانال یوتیوب
آپدیت یوتیوب| نمایش بهترین قسمت ویدیو در نوار پیمایش پلیر یوتیوب