طبق گزارش های رسیده، یوتیوب در حال آزمایش بازیهای آنلاین برای موبایل و دسکتاپ است. به گفته وال استریت ژورنال، این محصول بازی «Playables» نام دارد.
بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، گوگل به بازیهای آنلاین به عنوان منبع درآمد احتمالی جدید برای یوتیوب نگاه می کند. طبق گزارش ها، پلتفرم میزبان ویدیو از کارمندان خود دعوت کرده است تا محصول جدیدی به نام Playables را آزمایش کنند که به کاربران امکان می دهد مستقیماً در خود یوتیوب به بازی های آنلاین دسترسی داشته باشند. بر اساس شنیدهها، حتی مهم نیست که از چه دستگاهی استفاده میکنند: ظاهراً این بازیهای آنلاین هم در موبایل و هم روی دسکتاپ قابل دسترسی هستند.
کاربران میتوانند با استفاده از مرورگر وب یا اپلیکیشن، آنها را در وبسایت YouTube پخش کنند، چه در گوشی اندرویدی یا iOS. در حالی که این گزارش نشان میدهد در حال حاضر چندین بازی برای آزمایش در دسترس هستند، اما فقط به Stack Bounce اشاره شده است. این یک بازی با پشتیبانی از تبلیغات است که بازیکنان را وادار میکند تا لایههای آجر را با یک توپ بشکنند. همانطور که این نشریه اشاره میکند، یوتیوب در حال حاضر از پخش زنده بازیها درآمد کسب میکند، اما این محصول راه دیگری را برای درآمدزایی در بحبوحه کاهش هزینههای تبلیغاتی به آنها میدهد.
در حالی که گوگل نتوانست سرویس پخش بازی Stadia را توسعه دهد و در نهایت آن را تعطیل کرد، این تلاش به کلی چیز دیگری خواهد بود. یوتیوب در حال حاضر مخاطبان زیادی دارد که مرتباً از سایت بازدید میکنند، بنابراین توجه به محصول جدید مشکلی نخواهد بود. Playables شاید بیشتر شبیه محصول بازی Netflix باشد که به کاربران پولی خود دسترسی به بازیهای معمولی روی موبایل را میدهد. نتفلیکس جاهطلبیهای زیادی برای ابتکار بازی خود دارد.
…
آپدیتهای جدید | به کامنتهای ویدیوهای دیگران با شورت ویدیو پاسخ بده!
آپدیت جدید | مبارزه جدی با افزایش ری یوز در یوتیوب
یوتیوب اولین مرحله آزمایش A / B تامنیل را در استودیوی یوتیوب راهاندازی میکند
سیاست های جدید YouTube Partner Program برای درآمدزایی از کانال یوتیوب