خبر بد برای کسانی که از مسدودکننده تبلیغات استفاده میکنند! یوتیوب آزمایش جدیدی را راهاندازی کرد که کاربران را از تماشای محتوای یوتیوب در زمانی که برنامههای مسدودکننده تبلیغات در مرورگر آنها فعال است، باز میدارد.
همانطور که در مثال بالا که توسط Android Police به اشتراک گذاشته شده است میبینید، برخی از کاربران اکنون می بینند که این pop up جدید هنگام تماشای محتوای یوتیوب ظاهر می شود. pop up جدید توضیح می دهد که برای ادامه تماشای ویدیوهای یوتیوب، کاربران باید مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنند یا YouTube.com را در قوانین مسدود کردن تبلیغات خود استثناء کنند.
یوتیوب تایید کرده است که این بخشی از یک آزمایش جدید است که هنوز به طور گسترده راه اندازی نشده است. اما می تواند مسیر آینده برنامه را در مبارزه با مسدودکننده های تبلیغاتی برای به حداکثر رساندن فرصت های تبلیغاتی نشان دهد.
البته، برخی از توسعهدهندگان در جایی به فکر راهی برای دور زدن این موضوع خواهند بود، و دیری نمیگذرد که راهی برای براندازی این فرآیند جدید پیدا میشود. اما به تغییر رویکرد جدید شرکت مادر یوتیوب، گوگل در مبارزه شدیدتر با مسدودکننده تبلیغات در برنامههایش اشاره میکند.
گوگل سالهاست که محدودیتهایی را بر روی فناوریهای مسدودکننده تبلیغات از طریق بهروزرسانیهای Google Chrome اعمال میکند، زیرا برای محافظت از تجارت اصلی تبلیغات خود تلاش میکند. اکنون به نظر می رسد که ممکن است گوگل به دنبال این باشد که برنامه هایی را که به دنبال جلوگیری از نمایش تبلیغات آن هستند، متوقف کند.
و از آنجایی که گوگل همچنین هوش مصنوعی مولد را در جستجو ادغام می کند، که می تواند بر تجارت تبلیغاتی آن نیز تأثیر بگذارد، منطقی است که به دنبال به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض تبلیغات در مناطق دیگر باشد تا از ضرر احتمالی بکاهد و شرکای تبلیغاتی را راضی نگه دارد.
خبر قبلی: کاهش 2.6 درصدی درآمد تبلیغاتی یوتیوب نسبت به سال قبل
یوتیوب مدتهاست که تمرکز کلیدی بر ارائهدهندگان مسدودکننده تبلیغات داشته است – زیرا هیچکس نمیخواهد قبل از مشاهده یک کلیپ یوتیوب، دو آگهی یا بیشتر را پشت سر بگذارد. ظهور Shorts نیز به این امر افزوده است، به طوری که یوتیوب همچنان بهترین راه را برای درج تبلیغات در تجربه Shorts، و به حداکثر رساندن پتانسیل شرکای تبلیغاتی در این عنصر پیدا میکند.
با سنجیدن همه اینها با هم، منطقی است که گوگل به دنبال مقابله با مسدود کننده های تبلیغاتی باشد.
همانطور که اشاره شد، در حال حاضر، این یک آزمایش محدود است، اما به زودی میتوان آن را گسترش داد.
…
بیشتر بخوانید:
آپدیت جدید برخی سیاست ها و قوانین یوتیوب در ماه مه
کاهش 2.6 درصدی درآمد تبلیغاتی یوتیوب نسبت به سال قبل
گزینه های جدید تبلیغات شورت ویدیو یوتیوب | درآمدزایی بیشتر از شورت ها