ویژگی جدید Research یوتیوب به طور عمومی راه اندازی شد

یوتیوب اعلام کرد: ویژگی جدید Research یوتیوب یا Search Insights برای تمام سازندگان محتوا در یوتیوب راه اندازی شد.

یوتیوب در ابتدا یک مرور کلی از این ویژگی جدید رو در ماه نوامبر سال گذشته ارائه داد، که شامل اطلاعاتی در مورد آنچه افراد در حال جستجو در برنامه یوتیوب خودشون هستن، هر دو در ارتباط با کانال و محتوا به طور خاص و برای سرچ‌های عمومی بیشتر، بود.

YouTube Search Insights

|

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، ویژگی Search Insights که در قسمت آنالیتیکس و تب Research یوتیوب استودیو دسکتاپ قابل دسترسی‌ه. این ویژگی میاد اطلاعات مربوط به موضوعات کلیدی مورد علاقه بیننده‌های کانال رو همراه با حجم جستجوی کلی هر کدوم از اونها ارائه میده. همچنین میزان ترافیکی که کانال شما بر اساس هر جستجو گرفته شده رو هم نشون میده. به طور خلاصه ویژگی جدید Research میگه که بیننده‌ها و دنبال‌کننده‌های کانال شما تو یوتیوب چه چیزی رو سرچ کردن.

در اینجا همچنین ویژگی دیگری با عنوان Content Gap وجود داره که میاد اصطلاحات جستجوی کاربرها رو نشون میده. ایده‌ی یوتیوب این بوده که که با برجسته کردن این اصطلاحات، کریتورها می‌تونن روی ایجاد محتوایی که با این جستجوهای حال حاضر کاربرها مطابقت داره و توسط فیلم‌های موجود ارائه نشده، تمرکز کنند. اینطوری کریتورها می‌تونن سریعا محتوای مورد نیاز کاربر رو (که سرچ کرده) براش آماده و منتشر کنن.

همچنین گزینه Searches Across YouTube هم وجود داره که فهم بیشتری رو در مورد شایع‌ترین جستجوها بر اساس هر کلمه کلیدی ارائه میده.

YouTube Search Insights

این می تونه یک ابزار بسیار مفید باشه، همراه با روند جستجوی گوگل و ارائه فهم بیشتر به آنچه که ترافیک کانال یوتیوب شما رو در برمی‌گیره. اما فراموش نکنیم که این فعلا رول اولیه‌ی این ویژگی هست. اطلاعات جستجو رو فقط از فعالیت‌های سرچ کاربران در ایالات متحده، انگلستان، کانادا، استرالیا و هند استفاده می‌کنه. یوتیوب گفته تلاش می‌کنه تا به زودی مناطق بیشتری رو برای این ویژگی شامل بشه و رول کامل‌تره این ویژگی رو تا پایان ماه آوریل ارائه خواهد داد. ویژگی Research در نسخه دسکتاپ برنامه یوتیوب استودیو قابل دسترسی هست.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های جدید به لایواستریم یوتیوب اضافه می‌شود

سال ۲۰۲۲ و مهم ترین امکانات یوتیوب

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025