آپدیت های جدید یوتیوب در آنالیتکس برای کمک به برنامه ریزی بهتر محتوا

یوتیوب برخی آپدیت های جدید تحلیلی را معرفی کرده است، از جمله اطلاعاتی درباره اینکه چرا سابسکرایبر شما،  اشتراک کانال را لغو می‌کنند؟

علاوه بر این، یوتیوب آنالیز دقیق‌تری در مورد نحوه تعامل بینندگان جدید و بازگشتی با محتوای شما به صورت مجزا ارائه می‌دهد، که محرک مفیدی خواهد بود برای برنامه ریزی کانال شما.

اول از همه، در مورد بینندگان جدید و بازگشتی. یوتیوب یک عنصر جدید در آنالیتیکس اضافه کرده است که معیارهای جداگانه‌ای را برای هر گروه بیننده ارائه می‌دهد، که به شما کمک میکند بفهمید بینندگان جدید چه چیزی را تماشا می‌کنند.

همانطور که توسط آپدیت های جدید یوتیوب توضیح داده شده است:

«قبل از راه‌اندازی این ویژگی جدید، کریتورها فقط می‌توانستند ببینند چه تعداد بیننده جدید یا بازگشتی دارند، یا چه تعداد بازدید از همه بینندگان داشته‌اند. (یعنی فقط تعداد را می‌دیدند)  اما اکنون، کریتورها این توانایی را دارند که ببینند مخاطب چگونه محتوای آن‌ها را تماشا می‌کنند. این بدان معناست که کریتورها اکنون می‌توانند تعداد بازدیدهای خود را از بینندگان جدید ببینند و آن را با تعداد بازدیدهای بینندگان بازگشتی مقایسه کنند.

بنابراین این می‌تواند در برنامه‌ریزی محتوا خیلی مفید باشد، چون به دنبال گسترش مخاطبان خود هستید. با دانستن اینکه چه تعداد بیننده جدید به هر یک از کلیپ‌های شما می‌آیند، می‌توانید بهتر بر اساس آنچه این بازدیدکنندگان به آن علاقه دارند برنامه‌ریزی کنید.

یوتیوب همچنین یک تب جدید  “New and Returning Viewers”  اضافه کرده است که فضای اختصاصی را برای کریتورها برای آنالیز عملکرد محتوای خود بر اساس مخاطب فراهم می‌کند.

آپدیت های جدید یوتیوب همچنین به گسترش کارت‌های تحلیلی خود ادامه می‌دهد و کارت‌های داده جدید درک بهتری درباره عضویت (ممبرشیپ)‌ کانال ارائه می‌دهند.

آپدیت های جدید یوتیوب

همانطور که می‌بینید، کارت‌های جدید زمینه بیشتری را در مورد تعداد کل اعضا فراهم می‌کنند و همچنین کدام یک از ویدیوهای شما باعث اشتراک بیشتر می‌شوند. این یکی دیگر از نقاط داده تنظیم شده دقیق برای درک رفتار مخاطب است، بنابراین می‌توانید آنچه را در مورد هر کلیپ که طنین بیشتری (یا کمتری) برای اعضای پولی دارد، تجزیه و تحلیل کنید.

یوتیوب همچنین یک کارت جدید اضافه می‌کند که زمینه‌ای را در مورد اینکه چرا مردم عضویت خود را لغو می‌کنند، ارائه می‌دهد.

YouTube member cancellation data

زمانی که عضوی عضویت خود را لغو می‌کند، از آنها خواسته می‌شود که از طریق نظرسنجی اختیاری دلیلی برای لغو خود ارائه دهند. این داده‌ها در یک کارت جداگانه نمایش داده می‌شود.»

این می‌تواند راهنمای ارزشمند دیگری برای کمک به بهبود جذابیت کانال شما باشد.

بیشتر بخوانید:

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025