یوتیوب به دنبال استفاده از جام جهانی فوتبال به عنوان راه دیگری برای تبلیغ YouTube Shorts از طریق طیف وسیعی از فعالسازیها و چالشهای موضوعی برای این رویداد است.
اول از همه، باید اعلام کرد که یوتیوب گروهی از کریتورهای مشهور شورت خود را به قطر فرستاده است تا محتوای این رویداد بزرگ را ایجاد کنند، از جمله Cheeky Boyos، Noor Stars، Rima و Jesser.
طبق اعلام تیم یوتیوب:
« با مجموع بیش از 90 میلیون سابسکرایبر از سراسر جهان، این کریتورهای مشهور تجربیات خود را در دور اول مسابقات به صورت حضوری از طریق شورت به اشتراک خواهند گذاشت. هواداران فوتبال و طرفداران آنها در خانه میتوانند با دنبال کردن هشتگ #ShortsFIFAWorldCup به این هیجان بپیوندند.”
با فرستادن ستارههای برتر برای پوشش دادن زوایا و عناصر مختلف جام جهانی، جذب طرفداران و مخاطبان گسترده به هیاهوی جام جهانی، راه خوبی برای تقویت تعامل با Shorts در سراسر این رویداد است.
یوتیوب همچنین گروه دومی از کریتورهای شورت را به قطر میفرستد تا فقط فینال جام را پوشش دهند, آن هم فقط از طریق شورتز ویدیو.
یوتیوب همچنین میزبان مسابقات کلاسیک جام جهانی در کانال رسمی فیفا یوتیوب، همراه با سایر عناصر مرتبط با مسابقات امسال است.
در نهایت، یوتیوب همچنین میزبان چالش «خرید با شورت» با مشارکت فیفا است که کاربران را قادر میسازد تا تیشرت جام جهانی 2022 را مستقیماً و فقط از طریق YouTube Shorts برای کشور خود خریداری کنند.
جام جهانی قرار است یک رویداد مهم در تمام پلتفرمهای اجتماعی باشد، بهویژه یوتیوب که در چند وقت اخیر شاهد علاقه فزایندهای به فوتبال بوده است.
یوتیوب میگوید که فوتبال در سال 2021 پربینندهترین ورزش در این پلتفرم بوده است، در حالی که جام جهانی قبلی بیش از 10 میلیارد بازدید از محتوای یوتیوب داشته است.
با در نظر گرفتن این موضوع، ارزش توجه به چنین رویدادهای مهمی را دارد.
…
بیشتر بخوانید: