روش های کسب درآمد از یوتیوب ۲۰۲۲

تمام تولیدکننده های محتوا و هنرمندان توی یوتیوب حاال دیگه ۱۰ روش برای کسب درآمد از یوتیوب و ایجاد یک کسب و کار تو یوتیوب دارن.

یکی از چیزهایی که یوتیوب همیشه تولیدکننده های محتوا رو تحسین می‌کنه طیف باور نکردنی استعدادها و مهارت های اونهاست. به عقیده یوتیوب اونها قصه گو، کارگردان، ویراستار، بازاریاب و کارآفرین هستن. یوتیوب همیشه به سازندگان فرصت‌های لازم برای موفقیت رو میده. در حال حاضر این بزرگترین شبکه تصویری، مقصدی‌ه که تولیدکننده های محتوا می‌تونن مخاطبای جدیدی پیدا کنن، به طرق مختلف با طرفدارانشون ارتباط برقرار کنن و مشاغل رو به رشد ایجاد کنن.

در واقع یوتیوب پایه و اساس اقتصاد امروزش رو بیش از ۱۴ سال پیش گذاشت، هنگامی که برنامه YouTube Partner (YPP) رو راه اندازی کرد. فقط توی سه سال گذشته، یوتیوب بیش از ۳۰ میلیارد دلار به خالقان، هنرمندان و شرکت‌های رسانه ای پرداخت کرده. همچنین در سه ماهه دوم ۲۰۲۱، بیش از هر فصل دیگه‌ای در تاریخ کاری خود به سازنده‌ها و شرکای یوتیوب پرداخته کرده.

در طول تمام این سال‌‌ها و این راه پرفراز و نشیب، یوتیوب سرمایه گذاری خودش رو روی گزینه های کسب درآمد جدید ادامه داده و میده. گزینه‌هایی فراتر از تبلیغات. هدف مشترک یوتیوب با تولیدکننده ها اینه که به اونها کمک کنه مدل‌های تجاری قوی و متنوع بسازن که هم با محتوای منحصر به فرد اونها و هم با جامعه طرفداران، تطابق داشته باشه.

در ادامه ۱۰ روش کسب درآمد از یوتیوب رو به طور خلاصه براتون میگیم:

1. صندوق شورتز

صندوق YouTube Shorts، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری که بین ۲۰۲۱-۲۰۲۲ توزیع شده. هر ماه، یوتیوب با هزاران سازنده واجد شرایط تماس می‌گیره تا از صندوق پرداخت به اونها بپردازه. سازنده‌ها می‌تونن بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار بر اساس بیننده‌ها و مشارکت در شورتز خود سود کنن. صندوق شورتز اولین قدم برای ایجاد یک مدل کسب درآمد برای ویدئوهای شورتز در یوتیوب‌ه و فقط به مشترکین YPP محدود نمی‌شه. هر خالقی که معیارهای واجد شرایط بودن یوتیوب رو  داشته باشه می‌تونه مبلغ مورد نظر رو از یوتیوب دریافت کنه.

2. بلیغات

تبلیغات همیشه هسته اصلی جریان درآمد تولیدکننده‌های محتوا تو یوتیوب بوده و همچنان اصلی‌ترین روش برای کسب درآمد اونهاست. معمولا تولیدکننده‌های محتوا بیشتر درآمد حاصل از تبلیغات تو یوتیوب رو دریافت می‌کنن.

3. یوتیوب پریمیوم

یوتیوب پریمیوم یک گزینه اشتراک پولی‌ه که به اعضا امکان میده از محتوای بدون آگهی، پخش در پس زمینه، بارگیری و دسترسی بهتر به برنامه یوتیوب موزیک لذت ببرند. بیشتر درآمد اشتراک پریمیوم به شرکای یوتیوب YPP تعلق می‌گیره.

4. عضویت در کانال‌ها

با عضویت توی کانال‌های یوتیوب، ویدیوسازها می‌تونن به بیننده‌هایی که به عنوان عضو ماهانه به کانال اونها ملحق میشن با قیمت تعیین شده توسط یوتیوبر امتیازات و محتواهای منحصر به فردی رو ارائه بدن.

5. سوپر چت

طرفداران تماشای پخش زنده و نمایش‌های برتر می‌تونن یک Super Chat بخرن. یک پیام برجسته شده در جریان چت که از بین دیگر چت‌ها متمایز میشه تا توجه بیشتر یوتیوبر مورد علاقه خود رو جلب کنه.

6. سوپر تنکس

حالا دیگه بیننده‌ها می تونن از طریق قابلیت Super Thanks از ویدیوهای بارگذاری شده تشکر و قدردانی کنن و مبلغی رو به عنوان کمک برای اونها واریز کنن. به عنوان یک امتیاز اضافی، این نظر ویژه به صورت رنگی و برجسته درمیاد که صاحبان کانال‌ها می‌تونن به اون پاسخ بدن.

7. سوپر استیکر

یکی دیگه از راه‌هایی که بیننده‌های کانال‌ها می‌تونن در طول پخش زنده نمایش بدن، استفاده از Super Stickers هست. که به طرفداران اجازه میده برچسب سرگرم کننده ای رو خریداری کنن که متمایز از استیکرهای دیگه است.

8. تجارت کالا

قفسه تجاری به کانال ها اجازه میده تا کالاهای مارک دار رسمی خود رو درست در صفحه تماشای خود توی یوتیوب به نمایش بگذارن. سازنده‌های محتوا می‌تونن از بین ۳۰ خرده فروش مختلف در سطح جهان انتخاب کنند.

9. تهیه بلیط

طرفداران موسیقی می‌تونن از لیست کنسرت‌های آینده مطلع بشن و با یک کلیک ساده، مستقیماً برای خرید بلیط به سایت همکاران بلیط فروشی یوتیوب مراجعه کنن.

10. YouTube BrandConnect

YouTube BrandConnect یک سرویس درآمد‌زایی‌ه که تولیدکننده‌های محتوا رو با کمپین‌های مارک‌دار مرتبط می‌کنه. در واقع BrandConnect به شما کمک می‌کنه تا برای درج محتوای تبلیغاتی در ویدیوهای خود دستمزد بگیرید. BrandConnect مارک ها ، سازندگان و طرفداران رو به طور یکپارچه به هم متصل می‎‌کنه.

یوتیوب همیشه تلاش میکنه تا راه‌های جدیدی رو برای سازنده‌های محتوا ایجاد کنه تا مشاغل توی یوتیوب به سطح بالاتری برسن. چرا که تیم یوتیوب معتقده وقتی کاربران و شرکا به موفقیت می‌رسن، خود نیز به موفقیت رسیده. اون حتی در جشن گرفتن هر یک از موفقیت‌های جدید و به هدف رسیدن سازندگان محتوا، شرکت می‌کنه. با این رویکردی که یوتیوب داره باید منتظر باشیم تا راه‌های بیشتری برای کمک به درآمد زایی محتواسازها ارائه بده.

بیشتر بخوانید:

سال ۲۰۲۲ و مهم ترین امکانات یوتیوب

تازه ترین پرسش و پاسخ در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025