آپدیت جدید یوتیوب | تیم یوتیوب برنامه جدیدی برای کسب درآمد برای سازندگان فیلمهای کوتاه ارائه کرده است.
یوتیوب بزرگترین حمله خود را به پلتفرم TikTok انجام داده است، به عنوان بخشی از فشار گستردهتر خود برای تسلط بر روند ویدیوهای فرم کوتاه، با اعلام این که گزینههای درآمدزایی مستقیم بیشتری را برای سازندگان Shorts فراهم میکند، که میتواند یوتیوب را به پلتفرم انتخابی برای استعدادهای خلاقتر تبدیل کند.
همانطور که توسط یوتیوب توضیح داده شده است:
«از اوایل سال 2023، سازندگان متمرکز بر Shorts میتوانند با رسیدن به آستانه 1000 سابسکرایب و 10 میلیون بازدید Shorts در طول 90 روز، برای برنامه YPP درخواست دهند. این شرکای جدید از تمام مزایایی که برنامه ما ارائه میدهد، از جمله راههای مختلف کسب درآمد مانند تبلیغات، استفاده خواهند برد.»
کسب درآمد از ویدئوهای فرم کوتاه کار سختی است، زیرا نمیتوانید تبلیغات قبل و میان فیلم را به کلیپهایی که تنها 30 ثانیه طول میکشند اضافه کنید. این بدان معناست که ارتباط مستقیم بین ویدیوهای فردی و عملکرد تبلیغات تقریباً غیرممکن است – اما یوتیوب فرآیند جدیدی را ایجاد کرده است که از طریق آن فکر میکند میتواند سهم درآمد عادلانهای را ارائه دهد.
«در Shorts، تبلیغات بین ویدیوها در Shorts Feed اجرا میشود. بنابراین، هر ماه، درآمد حاصل از این تبلیغات با هم جمع میشود و برای پاداش به کریتور شورتها و کمک به پوشش هزینههای صدور مجوز موسیقی استفاده میشود. از مجموع مبلغ تخصیص یافته به سازندگان، 45 درصد از درآمد را حفظ خواهند کرد.»
بنابراین درآمدزایی مستقیم نیست، بلکه بیشتر یک مجموعه درآمدی است که بر اساس تعداد بازدیدهای ویدیو بین کریتورها تقسیم میشود. که در نهایت همان چیزی است که پیچیدگی بیشتری در این فرآیند ایجاد میکند.
این میتواند به نگرانیهای بیشتری منجر شود، که یوتیوب باید در حین انجام, آنها را برطرف کند.
تقسیم درآمد 45٪ نیز با سهم معمول YPP متفاوت است که 55٪ از درآمد کلی تبلیغات را به کریتور ویدیو بلند اختصاص میدهد.
پس چرا این مقدار برای شورت ویدیوها کمتر است؟
همانطور که توسط معاون محصولات یوتیوب توضیح داده شده است:
«بیشتر افرادی که امروز در شورت فید هستند، از طریق یک صندوق ثابت درآمد کسب میکنند و یک صندوق ثابت درصد خاصی را به سازنده متعهد نمیکند. در واقع، این به پلتفرم بستگی دارد که هر ماه تعیین کند که چگونه آن را تقسیم کند […] به طور خلاصه، ما برای همه سازندگانی که بخشی از فید شورت هستند درآمد را به اشتراک میگذاریم.»
بنابراین، با توجه به هزینههای اضافی، بهویژه در توسعه و صدور مجوز موسیقی، یوتیوب کاهش بیشتری میگیرد، اگرچه 45 درصد هنوز قابل توجه است و احتمالاً با توجه به اینکه تبلیغکنندگان بیشتری به دنبال استفاده از Shorts هستند، سود بیشتری خواهد داشت. در حال حاضر 75 درصد از کاربران فعال یوتیوب آن را مشاهده میکنند.
از آنجایی که یوتیوب تاکید بیشتری بر محتوای فرم کوتاه دارد، تبلیغکنندگان بیشتری نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت و با توجه به اینکه یوتیوب فهرستی از تبلیغات ویدیویی بسیار کوتاه خود را نیز ایجاد میکند، به وضوح دلارهای زیادی برای تبلیغات وجود خواهد داشت که میتواند یوتیوب را به مقصد انتخابی برای استعدادهای خلاق مشتاق تبدیل کند که به دنبال کسب درآمد واقعی از کلیپهایشان هستند.
کاری که آنها نمیتوانند در TikTok انجام دهند. منظورم این است که آنها میتوانند، اما سازندگان در حال حاضر از کاهش پیوسته پرداختها از سوی صندوق سازندگان TikTok ناراضی هستند.
در یوتیوب، بودجه اضافی Shorts به شیرین کردن سهم درآمد کلی آن کمک میکند، که در سه سال گذشته بیش از 50 میلیارد دلار به سازندگان پرداخت کرده است. این بودجه را با پتانسیل کسب درآمد از کلیپ های طولانیتر ترکیب کنید و یوتیوب به وضوح بهترین بسته کلی را ارائه میدهد. و دوباره، با افزایش تعداد بازدیدها، این امر میتواند به خوبی نشان دهد که یوتیوب از TikTok به عنوان پلتفرم منتخب برای بسیاری از ستارههای کلیدی و در حال ظهور پیشی میگیرد.
۱- راههای بیشتر برای عضو YPP شدن
از اوایل سال ۲۰۲۳ کریتورها میتوانند درخواست YPP بدهند برای ویدیوهای شورت جدیدی (نه قدیمیها) که در ۹۰ روز گذشته هزار ساب و ۱۰ میلیون بازدید به دست آورده باشند.
همچنین، YPP در سال ۲۰۲۳ به شما امکان دسترسی زودرس به سوپرچت و سوپراستیکر و موارد دیگر را میدهد./ اطلاعات تکمیلی در آینده …
۲- اشتراک تبلیغات در ویدیوهای شورت
از اوایل سال ۲۰۲۳ کریتورها عضو YPP واجد شرایط اشتراکگذاری در تبلیغات شورتها هستند. یوتیوب گفته است که در این مورد، درآمد را با سهم ۴۵٪ به کریتور پرداخت میکنیم.
۳- سوپرتنکس برای شورتزها
نسخه بتای این مورد را برای گروه کوچکی از کریتورها، آزمایش میکند اما یوتیوب قصد دارد این مورد را هم در سال آینده گسترده کند.
۴- درآمدزایی برای موزیسینها
یک راه جدید برای استفاده از لایسنس موزیک و حفظ درآمد؛
یا پول بدهید و از موسیقی استفاده کنید
یا درصدی از درآمد موسیقی را با آهنگساز به اشتراک بگذارید!
شروع این کار اول از آمریکا، بعد به طور گسترده از سال ۲۰۲۳
آپدیت جدید یوتیوب
البته، TikTok و همچنین متا از این برنامه جدید یوتیوب سرنخهایی میگیرند و هر دو به دنبال راهاندازی مدلهای درآمدزایی مشابه هستند تا پیشنهادات خود را نیز تقویت کنند. اما در مرحلهای، مردم پول را دنبال میکنند و یوتیوب اکنون و مدتی است، مکان مناسبی در این زمینه است.
با این حال، محتملترین نتیجه این خواهد بود که سازندگان به دنبال افزایش درآمد خود با ارسال پست در همه پلتفرمها باشند، با گسترش گستردهتر مخاطبان که به افزایش جذب کلی آنها کمک میکند. به نظر میرسد که این مشکل همچنان مشکلی است که پلتفرمها اگر واقعاً میخواهند برنده شوند و اگر حرکتی به سمت قراردادهای انحصاری صورت گیرد، باید بر آن غلبه کنند، این امر باعث پیچیدهتر شدن و بخشبندی چشمانداز سازندگان خواهد شد.
اما باز هم، به نظر میرسد که یوتیوب حداقل در حال حاضر، از نظر جذابیت سازندگان، در جایگاه نخست قرار دارد، زیرا TikTok در تلاش است تا روابط خود را با استعدادهایش به حداکثر برساند، و خود اینستاگرام گزارش داده است که در برآوردن نیازهای سازندگان ناکام است.
علاوه بر بودجه ویژه Shorts، یوتیوب آستانههای خود را برای واجد شرایط شدن برای کسب درآمد از طریق YPP کاهش میدهد، که به افراد بیشتری امکان دسترسی به عناصر کمک مالی طرفداران، از جمله Super Thanks و Super Stickers (از جمله سازندگان Shorts) را میدهد، در حالی که راههای بودجه جدیدی را نیز توسعه میدهد.
اما آیا پلتفرمهای دیگر میتوانند این کار را به خوبی یوتیوب انجام دهند و همان سطح از بودجه گسترده را ارائه دهند و این برای سازندگانی که به دنبال به حداکثر رساندن درآمد خود هستند چه معنایی خواهد داشت؟
آپدیت جدید یوتیوب
…
بیشتر بخوانید:
یک تغییر بزرگ در یوتیوب شورتز | ارائه درآمد مستقیم برای ویدیوهای کوتاه
پاسخ دادن به کامنت های ویدیوها با شورتز یوتیوب
آپدیت یوتیوب | شخصیسازی جدید کانال یوتیوب برای جذب بیشتر بیننده