برای افزایش بازدید کانال یوتیوب باید بدانید که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است – پس از شرکت مادر یعنی گوگل، در رتبه دوم قرار دارد. از هر 10 نتیجه جستجوی ویدیو، هشت نتیجه ویدیوهای یوتیوب است و این پلتفرم به طور مداوم در حال رشد است و هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود میشود. چگونه از گم شدن در دریای ویدیوها جلوگیری کنید؟ بهترین کار این است که با استفاده از بهترین شیوههای سئوی ویدیو، ویدیوهای عالی را برای جستجو بهینه کنید. با استفاده از این نکات، میتوانید یک استراتژی سئوی قوی در یوتیوب ایجاد کنید.
استراتژی سئوی یوتیوب چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی است که همیشه در حال تغییر طراحی محتوای وب برای رتبهبندی بالا است. جستجو اغلب دروازهبان محتوای شماست، بنابراین بهینهسازی محتوای شما برای جستجو برای جذب ترافیک و افزایش دنبالکنندگان ضروری است.
برخلاف گوگل که از بک لینکها و سایر عوامل برای ارزیابی رتبه استفاده میکند، سئوی یوتیوب شامل بهینهسازی کانال، پلیلیستها، ابردادهها، توضیحات و ویدیوهای شما است. میتوانید ویدیوهای خود را برای جستجو در داخل و خارج از یوتیوب بهینه کنید.
شما ممکن است اصول اولیه SEO برای ویدیوهای یوتیوب را بدانید، شامل کلمات کلیدی در عناوین، توضیحات و تگها. با این حال، کارهای بیشتری میتوانید برای سئوی یوتیوب خود از طریق دسترسی به ویدیو انجام دهید. از آنجایی که رباتهای موتور جستجو نمیتوانند ویدیوها را تماشا کنند، به دادههای متنی همراه برای فهرستبندی صحیح آنها تکیه میکنند. یکی از مؤلفههای کلیدی در استراتژی سئوی یوتیوب، استفاده از قدرت متن ویدیوی شما در قالب رونوشت و زیرنویس است که میتواند تأثیر مثبتی بر تجربه کاربر، تعامل، واچتایم، بیننده و SEO داشته باشد.
۹ نکته مهم برای به حداکثر رساندن و افزایش بازدید کانال یوتیوب:
- انتخاب یک کلمه کلیدی عالی
- شامل زیرنویسهای دقیق
- ارائه زیرنویس به چندین زبان
- عنوان، توضیحات و برچسبهای بهینه شده برای کلمه کلیدی
- گفتن کلمه کلیدی مورد نظر در ویدیوی خود
- استفاده کردن از یک تامنیل جذاب
- استفاده از کارت ها و انداسکرین
- تمرکز کردن روی تعامل کاربر
- آنالیز کانال
1• انتخاب یک کلمه کلیدی عالی
قبل از اینکه بتوانید سئوی یوتیوب را تقویت کنید، باید کلمه یا عبارت مناسبی را برای ویدیوی خود انتخاب کنید. کلمات کلیدی اغلب در عناوین ویدئو و توضیحات قرار میگیرند و وقتی در داخل ویدیو گفته شود، آن کلمات کلیدی در زیرنویسها هم ظاهر میشوند. این یک برد برای سئو است.
کلمات کلیدی و عبارات کلیدی باید با ۱- هر چیزی که ویدیوی شما را به طور دقیق توصیف میکند و ۲- کلمات و عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن محتوایی مانند شما سرچ میکنند, مطابقت داشته باشد.
برای اینکه بدانید افراد از چه عبارات و کلمات کلیدی در جستجو استفاده میکنند، باید تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. یک استراتژی آسان برای یافتن کلمه کلیدی برای ویدیوی خود استفاده از پیشنهاد جستجوی یوتیوب است. یک کلمه یا عبارت مرتبط با کار خود را در نوار جستجو تایپ کنید و پیشنهاداتی را که یوتیوب ارائه میدهد ببینید.

برای بررسی اینکه آیا کلمه کلیدی خوبی دارید، آن را در یوتیوب جستجو کنید و ببینید چه تعداد «نتایج» ایجاد میکند. در حالت ایدهآل، شما میخواهید کلیدواژهای را با حجم جستجوی بالا اما رقابت کمتری پیدا کنید تا بتوانید در بین دیگر افراد متمایز شوید.
انتخاب بهترین کلمه کلیدی آسانتر از انجام آن است، اما ابزارهای زیادی میتوانند کمک کنند. همچون:
Moz Keyword Explorer
AdWords Keyword Planner
UberSuggest
VidIQ Vision
پس از اینکه یک کلمه کلیدی عالی را شناسایی کردید، آن را در نام فایل ویدیوی خود قرار دهید تا یوتیوب موضوع ویدیوی شما را بداند. به عنوان مثال، نام فایل شما میتواند “آموزش آرایش در منزل” شما باشد. پس حتل نام فایل ویدیو شما هم مهم برای تشخیص بوتیوب مهم است.
وبلاگهای زینو نتورک مرتبط با تگ:
2• زیرنویسها را فراموش نکنید
یوتیوب بهطور خودکار ویدیوهای شما را برای ارائه زیرنویسهای خودکار رونویسی میکند. با این حال، زیرنویسهای خودکار یوتیوب تنها 70 درصد دقیق هستند و معمولا زیرنویسهای نامفهوم را ایجاد میکنند.
گوگل به نتایج جستجوی مفید پاداش میدهد و هرزنامهها یا اسپمها را جریمه میکند. بخشی از تعریف هرزنامه عبارت است از “بیهودههای تولید شده به صورت خودکار”، که توصیف مناسبی برای بیشتر زیرنویسهای خودکار است. با استفاده کردن از زیرنویسهای نادرست، خطر برچسب زدن به عنوان هرزنامه و از دست دادن رتبه جستجوی کانال یوتیوبتون رو خواهید داشت.
موتورهای جستجو میتوانند متن را ببینند، اما نمیتوانند ویدیوها را تماشا کنند. زیرنویسهای شما باید مملو از کلمات کلیدی مرتبط باشد که نشان میدهد ویدیوی شما در مورد چیست تا گوگل بتواند محتوای شما را بررسی کند و بر اساس آن رتبهبندی کند.
گزینههای متعددی برای افزودن زیرنویس به ویدیوهای یوتیوب وجود دارد. برخی از یوتیوبرها از رونوشت خودکار به عنوان نقطه شروع استفاده میکنند و به صورت دستی خطاها را پاک میکنند. وبلاگ مربوط به زیرنویسهای یوتیوب را حتما بخوانید.
کپشن ها علاوه بر افزایش سئو دارای مزایای زیر نیز هستند:
رتبه جستجوی بالاتر: Digital Discovery Networks مطالعهای انجام داد که نشان میدهد زیرنویسها در ویدیوهای یوتیوب باعث افزایش سئو میشوند. آنها در 2 هفته اول با استفاده از زیرنویس 13.48 درصد و در کل 7.32 درصد افزایش بازدید داشتند. برای آزمایش این موضوع، آنها به دنبال یک عبارت کلیدی بودند که فقط در زیرنویسهای ویدیوی آنها وجود داشت، نه در عنوان، توضیحات، تگها. ویدیوهای زیرنویسدار برای این عبارت رتبه بالایی دارند زیرا موتورهای جستجو میتوانند متن زیرنویس را مرور کنند.
تجربه و تعامل بهتر کاربر: زیرنویسها, بازدیدکنندگان را افزایش میدهند زیرا بیننده را بدون توجه به دسترسی آنها به صدا درگیر میکنند. این به ویژه برای کاربران تلفن همراه که ممکن است به صدا دسترسی نداشته باشند بسیار مهم است. از آنجایی که بیش از ۷۰ درصد زمان تماشای یوتیوب از دستگاههای تلفن همراه میآید، داشتن زیرنویسهای دقیق ضروری است. ثابت شده است که ویدیوهای یوتیوب با زیرنویسها باعث افزایش تعامل کاربر، کسب لایک، اشتراکگذاری و نظرات بیشتر نسبت به ویدیوهای بدون شرح میشوند. تعامل بیشتر به نوبه خود، فاکتورهای رتبه بندی جستجوی ویدیو را افزایش میدهد که به بازدیدهای بیشتر منجر میشود. علاوه بر این، تعامل بیشتر منجر به افزایش واچتایم میشود. واچتایم طولانیتر مستقیماً با رتبههای بالاتر مرتبط است.
دسترسی به ویدیو: علاوه بر افزایش سئوی یوتیوب، زیرنویسها ویدیوهای یوتیوب شما را برای بینندگان ناشنوا یا کمشنوا قابل دسترسی میکنند. زیرنویسها همچنین به مردم این امکان را میدهند که ویدیوی شما را در قطاری پر سر و صدا یا در کتابخانهای آرام با صدای خاموش تماشا کنند. در اصل، زیرنویسها ویدیوی شما را برای مخاطبان بزرگتری قابل مشاهده، قابل درک و لذتبخش میکنند.
وبلاگ زینو نتورک مرتبط با زیرنویس:
3• ارائه زیرنویس به چندین زبان
همانطور که زیرنویسهای انگلیسی ویدیوهای شما را برای بینندگان بیشتری در دسترس قرار میدهند، ترجمهها نیز مخاطبان شما را بیشتر میکنند و سئو یوتیوب شما را افزایش میدهند. دسترسی جهانی یوتیوب بسیار زیاد است. تنها 16.4 درصد از ترافیک سایت یوتیوب از ایالات متحده است و در سراسر جهان، بیش از 2 میلیارد کاربر هر ماه یوتیوب را تماشا میکنند.
زیرنویسهای خارجی به بینندگان بینالمللی و غیر بومی انگلیسی زبان اجازه میدهند از ویدیوهای شما لذت ببرند. موتورهای جستجو همچنین فایلهای زیرنویس ترجمه شده شما را نمایه میکنند و ویدیوی شما را در نتایج جستجو به آن زبانها قرار میدهند. این میتواند برای استراتژی سئوی یوتیوب بسیار بزرگ باشد زیرا به دلیل رقابت کمتر، شانس بیشتری برای رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی غیر انگلیسی دارید.
به یاد داشته باشید که همیشه ترجمه های خود را از نظر صحت بررسی کنید.
4• عنوان، توضیحات و تگهای بهینه شده برای کلمه کلیدی
هنگامی که یک کلمه کلیدی عالی دارید، باید اطمینان حاصل کنید که متون مرتبط با ویدیوی شما بهینه شده است. برای مثال، اگر ویدیوهایی درباره آموزش آرایش منتشر میکنید، مطمئن شوید که عنوان، توضیحات و تگها را برای عبارت «آموزش آرایش» بهینه کردهاید.
به خاطر داشته باشید: موتورهای جستجو به پر کردن کلمات کلیدی، تمرین بیش از حد استفاده از کلمات کلیدی و تغییرات کلمات کلیدی برای تلاش برای هک کردن سیستم، توجه کردهاند. با این کار خود را خسته نکنید. برای انسانها بنویسید نه رباتها، وگرنه ممکن است جریمه شوید.
هنگامی که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادید و کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، آنها را به طور طبیعی در زمینههای زیر بگنجانید:
تیتر ویدیو: متناسب با 100 کاراکتر است اما همیشه به 70 کاراکتر کوتاه میشود، به این معنی که مهمترین اطلاعات و کلمه کلیدی شما باید ابتدای تیتر شما باشد. از زبان قانعکنندهای برای تشویق کلیک استفاده کنید: «چگونه»، «توصیه»، «نکات» یا فهرستهای شمارهدار میتوانند کمک کنند. به عنوان مثال: “7 نکته برای افزایش نرخ اشتراک ویدئو.”
دیسکریپشن: با 5000 کاراکتر مطابقت دارد اما بسته به دستگاه شما در حدود 120 کاراکتر کوتاه میشود. اگر خواستید لینکی به محصول خود اضافه کنند، به یاد داشته باشید که http: / / را اضافه کنید در غیر این صورت قابل کلیک نخواهد بود.
تگها: تقریباً با 500 کاراکتر مطابقت دارد، اما زیاده روی نکنید. از نقل قولهای دوتایی («) برای عبارات اطراف استفاده کنید تا ویدیوی شما دقیقاً با عبارت کلیدواژه مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال: به جای اینکه ویدیوی خود را به عنوان «آرایش» و «آموزش» تگگذاری کنید، آن را به عنوان «آموزش آرایش» تگ کنید. مانند یک کاربر فکر کنید که احتمال دارد چه چیزی را سرچ کند و همیشه تگها را به ترتیب اهمیت اضافه کنید.
وبلاگ زینو نتورک مرتبط با دیسکریپشن:
سعی کنید مهمترین کلمات کلیدی را در ابتدای توضیحات خود قرار دهید. 1 2 کلمه اصلی را که ویدیوی شما را توصیف میکنند شناسایی کنید و آنها را در توضیحات و عنوان خود به طور برجسته نشان دهید.
از Google Trends و Google Ads Keyword Planner برای شناسایی کلمات کلیدی محبوب و مترادف آنها استفاده کنید. گنجاندن این عبارات میتواند به شما کمک کند تا ترافیک جستجو را به حداکثر برسانید.
از کلمات نامربوط در توضیحات خود اجتناب کنید، زیرا میتوانند تجربه مشاهده ضعیفی ایجاد کنند و ممکن است خطمشیهای یوتیوب را نقض کنند.
در نهایت، از اصطلاحات و تگهای صادقانه و مرتبط استفاده کنید. تلاش برای سوار شدن به موضوعات پرطرفدار و ترند و نامرتبط با محتوای ویدیوی شما، بعداً منجر به نمره منفی میشود.
5• گفتن کلمه کلیدی مورد نظر در ویدیوی خود
اگر کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ویدیوی خود بیان نکنید، در زیرنویس یا رونوشت شما که دو جزء حیاتی یک استراتژی موفق سئوی یوتیوب است، ظاهر نمیشود. سعی کنید کلمه کلیدی خود را به طور متفکرانه و طبیعی در ویدیوی خود بگنجانید تا رونوشت خود را بیش از حد پر نکنید. اگر مفید است، از قبل یک متن برنامهریزی کنید و سعی کنید کلمه کلیدی خود را در ابتدای ویدیوی خود بگنجانید تا در ابتدا در زیرنویسهای شما هم ظاهر شود.
6• استفاده کردن از یک تامنیل جذاب
انتخاب تامنیل مناسب تفاوت فاحشی در نرخ کلیک ایجاد میکند. از تصاویر با کیفیت بالا و کنتراست بالا که دارای نسبت تصویر 16:9 هستند استفاده کنید. نمای نزدیک صورت بهترین عملکرد را دارد. کاربران یوتیوب میتوانند انتخاب کنند که کدام فریم به عنوان تامنیل ویدیو نمایش داده شود. یوتیوب 3 اسکرین شات به طور خودکار برای انتخاب ارائه میدهد، اما شما همچنین میتوانید یک عکس از یک لحظه متفاوت در ویدیو انتخاب کنید یا تصویر خودتان را آپلود کنید.
اگر به ایده هایی برای تامنیل ساختن نیاز دارید، سعی کنید از سایت هایی مانند Canva استفاده کنید که دارای قالبهای تامنیل فقط برای ویدیوهای یوتیوب است.
توجه داشته باشید که یوتیوب مدت زمان ویدیو را در گوشه پایین تامنیل قرار میدهد. مطمئن شوید که مانع هیچ چیز مهمی در تامنیل شما نمیشود. همچنین، به خاطر داشته باشید که گوگل از تشخیص تصویر برای فیلتر کردن خودکار تصاویر خاص مانند لوگوی یوتیوب استفاده میکند.
در حالت ایده آل، شما تامنیلی میخواهید که نمایش تصویری عالی از کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. این امر حضور شما را در نتایج مربوطه حتی بیشتر خواهد کرد.
وبلاگهای زینو نتورک مرتبط با تامنیل:
7• استفاده از کارتها و انداسکرین
کارتهای یوتیوب اعلانهای از پیش قالببندیشدهای هستند که افراد را تشویق میکنند تا اقدامات دلخواه را در طول ویدیوی شما انجام دهند. پس از راهاندازی، کارتهایی در سمت راست بالای ویدیوهای شما ظاهر میشوند تا کاربران روی آن کلیک کرده و کاوش کنند. از آنجایی که یوتیوب قصد دارد افراد را در یوتیوب نگه دارد، کارتها و انداسکرینها راهی عالی برای افزایش رتبه شما هستند.
میتوانید حداکثر پنج کارت را در یک ویدیو اضافه کنید. کارتها میتوانند شامل CTAهای مختلفی باشند، مانند هدایت بینندگان به کانال دیگری، کمک مالی به یک سازمان غیرانتفاعی یا تأمین مالی جمعی.
انداسکرینها پس از پایان ویدیو ظاهر میشوند و به بیننده میگویند که در مرحله بعد چه کاری میتوانند انجام دهند. هم کارتها و هم انداسکرین میتوانند تجربه بیننده را بهینه کنند و آنها را تشویق کنند تا ویدیوی دیگری را تماشا کنند یا پس از پایان کار، اقدامات بیشتری انجام دهند. انداسکرینها میتوانند بینندگان را به این عناصر هدایت کنند.
سایر ویدیوها، پلیلیست یا کانالهای یوتیوب دیگران
سابسکرایب در کانال خود
وب سایت، کالا یا کمپینهای تأمین مالی جمعی
وبلاگ زینو نتورک مرتبط با انداسکرین:
8• تمرکز کردن روی تعامل کاربر
بر اساس تحقیقات Blacklinko، معیارهای تعامل مانند کامنت، لایکها، اشتراک گذاریها به شدت با رتبههای بالاتر مرتبط هستند. گوگل بیشتر به نحوه پاسخ بینندگان به محتوای شما اهمیت میدهد زیرا این چیزی است که افراد را در سایت خود نگه میدارد. برای افزایش تعامل، سعی کنید بینندگان را تشویق کنید تا ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند، لایک کنند، یا روی آنها نظر بدهند و برای پاسخ دادن به نظرات و پیام ها وقت بگذارید.
واچتایم، همانطور که میدانید بسیار مهم است. واچتایم به زمان واقعی صرف شده برای تماشای یک ویدیو, اشاره دارد. به عنوان مثال، تکمیل 50٪ یک ویدیوی 10 دقیقهای بالاتر از تکمیل 100٪ یک ویدیوی سه دقیقهای قرار میگیرد. مهم است که بیننده خود را در 15 ثانیه اول با یک تیزر جذب کنید. اگر ویدیوی شما نحوه انجام یک پروژه DIY را توضیح میدهد، محصول نهایی را در ابتدا به بیننده نشان دهید تا علاقه او را برانگیزد.
همچنین یوتیوب به نحوه مشارکت یک ویدیو در جلسه کلی مشاهده کاربر اهمیت میدهد. آیا بیننده بعد از ویدیو سایت را ترک کرد یا سه ویدیو دیگر دید؟ یوتیوب از مردم میخواهد که زمان بیشتری را در این پلتفرم بگذرانند و ویدیوهایی را که به آنها در دستیابی به این هدف کمک میکند، ترجیح میدهد. اگرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، ویدیوهایی که برای آوردن کاربران به وبسایت شما طراحی شدهاند به سئوی شما آسیب میزند زیرا بینندگان را از یوتیوب دور میکند.
سابسکرایبرها میتوانند در هفته اول انتشار ویدیوی شما واچتایم زیادی ایجاد کنند. هرچه بیشتر بتوانید تجربه و تعامل کاربر را در هفت روز اول تقویت کنید، بهتر است. این ایده خوبی است که به طور منظم پست کنید، تا دنبالکنندگان شما بدانند چه زمانی باید منتظر یک ویدیوی جدید باشند.
پلیلیستهای مرتبط، کوتاه (چهار تا شش ویدیو)، دستهبندی شده میتوانند تجربه و تعامل کاربر را تا حد زیادی افزایش دهند. همچنین اشتراک گذاری چندین ویدیو را در یک زمان با اشتراک گذاری لینکی به پلیلیست به جای یک ویدیو آسان میکند.
9• آنالیز کانال
تنها راه برای دانستن اینکه آیا استراتژی سئوی یوتیوب شما کارآمد است یا خیر، ردیابی تجزیه و تحلیل و آنالیز خود است. معیارها میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید ویدیوهایتان کجا خوب کار میکنند و کجا ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشند. یوتیوب چندین گزارش تحلیلی ارائه میدهد تا به شما در افزایش بازدید کانال یوتیوب کمک کند.
تجزیه و تحلیلهای زیادی وجود دارد که میتوانید آنها را ردیابی کنید، اما هر یوتیوبری باید این معیارها را بداند:
واچتایم: واچتایم مجموع دقایقی است که بینندگان صرف تماشای ویدیوهای شما کردهاند. این معیار اهمیت دارد زیرا یوتیوب ویدیوها و کانالهایی را با واچتایم بالاتر در نتایج جستجویشان تقویت میکند، زیرا واچتایم یک شاخص عالی برای تعامل است.
میزان کلیک بر روی تأثیرگذاری: نرخ کلیک از طریق نمایش، میزان تماشای ویدیوی شما را پس از دیدن آن در صفحه اصلی، بخش توصیه یا بخش پرطرفدار اندازهگیری میکند. نرخ کلیک بر روی نمایش اغلب پس از انتشار ویدیو افزایش مییابد و بعداً کاهش مییابد، اما همچنان یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا میتواند به شما در اصلاح تامنیل کمک کند.
نرخ کلیک کارت: کارتها اعلانهای از پیش قالببندی شدهای هستند که افراد را تشویق میکند هنگام تماشای ویدیوی شما اقدامی انجام دهند. تجزیه و تحلیل نرخ کلیک کارت میتواند به شما کمک کند CTA، زمان، مدت و مکان کارت خود را بهینه کنید.
منابع ترافیک: گزارش منابع ترافیک به شما نشان میدهد که چگونه بینندگان, ویدیوهای شما را پیدا کردهاند و کدام منابع بیشترین مشارکت را دارند. میتوانید از این دادهها برای بهینهسازی بهتر استراتژی تبلیغات ویدیوی خود با تصمیمگیری در مورد اینکه کجا محتوای خود را به اشتراک بگذارید، استفاده کنید.
رشد سابها: گزارش سابسکرایبرهای یوتیوب به شما نشان میدهد که کدام ویدیوها مشترکین را به دست آورده یا از دست دادهاند. با استفاده از این دادهها، میتوانید یاد بگیرید که کدام موضوعات با مشترکین شما طنین انداز میشوند و کجا باید مشترکین جدید را هدف قرار دهید.
نظارت بر این معیارها در طول زمان به شما کمک میکند ببینید کدام ویدیوها بیشترین تعامل را دارند و عواملی که در موفقیت آنها نقش دارند. توجه داشته باشید که این ویدیوها را از ویدیوهایی که عملکرد خوبی ندارند متمایز میکند.
ایجاد و مدیریت playlist در یوتیوب | آموزش گام به گام
جمعبندی:
سئوی یوتیوب مجموعهی فعالیتهایی است که برای بهینه سازی صفحه، پلیلیست، توضیحات و ویدیوهای کانال شما انجام میشود. می توانید ویدیوهای خود را برای موتور جستجوی یوتیوب و همچنین سایر موتورهای جستجو بهینه کنید. کاربران میتوانند از طریق گوگل و غیره با ویدیوهای شما روبرو شوند. بهینه سازی یوتیوب بر تعداد بینندگانی که ویدیوی شما به آنها رسیده است و میزان رتبهبندی ویدیو در یک دسته خاص تمرکز میکند.
یکی از اجزای کلیدی سئوی یوتیوب این است که از قدرت متن ویدیوی خود در قالب رونوشت و زیرنویس استفاده کنید. در اینجا، مهم است که بر روی استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در صفحات خود تمرکز کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید. با مجموعهی کارهایی که گفته شد.
به منظور سئوی بهتر و افزایش بازدید کانال یوتیوب ، موارد زیر را در نظر بگیرید:
کاربر چقدر زمان صرف تماشای ویدیوی شما کرده است؟
آیا کاربران شما پس از دیدن CTA شما برای تماشای آن کلیک میکنند؟
کاربران از کجا ویدیوهای شما را از نظر جغرافیایی تماشا میکنند؟
آیا دیسکریپشن ویدیو شما با درخواست کاربر مطابقت دارد؟
گرایشهای جستجوی یوتیوب بر اساس جذابیت ویدیوی شما برای مخاطب، ویدیوها را رتبهبندی میکند. معیارهای مورد استفاده برای محاسبه رتبهها در یوتیوب شامل بازدیدهای کل و فعلی، نرخ رشد بازدیدها، مکان بازدیدها و سن ویدیو است. یوتیوب ویدیوهایی را انتخاب میکند که بیشترین ارتباط را با بینندگان داشته باشند و بیشترین بازتاب را برای مخاطبان گسترده در پلتفرم دارند.