یوتیوب بهروزرسانی سیاستهای ورودی خود را در مورد توهین و ناسزا در یوتیوب در آپلود ویدیو و نحوه تأثیر آن بر کسب درآمد ویدیو اعلام کرده است، بر اساس بازخوردهای سازنده بسیاری از کریتورها مبنی بر اینکه این آپدیت ناعادلانه بوده و تأثیر قابلتوجهی بر پتانسیل درآمد آنها خواهد داشت.
در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، یوتیوب یک آپدیت جدید اعلام کرد، (این خبر) که شامل قوانین جدید در مورد ارائه زبان نامناسب و توهین و خشونت در کلیپهای آپلود شده، رونمایی کرد. در نتیجه، بسیاری از یوتیوبرها خصوصا گیمرها, خود را در معرض خطر نقض قوانین دیدند، زیرا بازیهایی که پخش میکنند گاهی اوقات خشونت و توهین را نشان میدهند. همچنین بسیاری از کریتورهای یوتیوب از اینکه این قوانین جدید در مورد ناسزا، درآمدزایی را در همه موارد محدود میکند ابراز ناامیدی کردند.
آپدیتی که قبلا در ماه نوامبر منتشر شد, اینطور بود که ویدیوهایی که در 15 ثانیه اول دارای زبان بد و توهین باشند, برای درآمدزایی محدود میشوند. قوانینی که یوتیوب گفته بود برای محتوای بارگذاری شده قبلی هم اعمال میکند، بنابراین تأثیر بسیار بزرگی بر درآمدزایی میداشت.
حال در پاسخ به بازخوردهای یوتیوبرها، یوتیوب اکنون رویکرد خود را در مورد ( توهین و ناسزا در یوتیوب ) آپدیت مجدد کرده است که این نگرانیها را در نظر گرفته و وزن ملایمتری برای توهین در کلیپهای ویدیویی ارائه کرده است:
طبق اعلام جدید یوتیوب:
« از 7 مارس 2023، ما تغییرات زیر را اعمال می کنیم:
- استفاده از ناسزای متوسط (یعنی نه خیلی زشت و بد و خشن) در هر زمان در ویدیو برای دلار سبز [کسب درآمد] واجد شرایط است.
- استفاده از ناسزاگویی قویتر، کلماتی مانند Fuck در 7 ثانیه اول یا به طور مکرر در اکثر ویدیو، اکنون میتواند تبلیغات محدودتری دریافت کند (در بهروزرسانی قبلی یعنی نوامبر، هیچ درآمدی از آگهی دریافت نمیکرد).
- محتوای ویدیویی با استفاده از ناسزا، متوسط یا شدید، پس از 7 ثانیه اول، اکنون واجد شرایط برای دلار سبز خواهد بود، مگر اینکه به طور مکرر در اکثر ویدیو استفاده شود.
- ما همچنین راهنماییهای خود را در مورد نحوه برخورد با ناسزاگویی در موسیقی روشن کرده ایم. ناسزاگویی متوسط یا شدید که در موسیقی پسزمینه، آهنگها و ترانهها و … استفاده میشود، اکنون میتواند درآمد کاملی از تبلیغات کسب کند. (در اپدیت قبلی نوامبر این هیچ درآمدی از تبلیغات دریافت نمیکرد).
- ام استفاده از هر گونه ناسزاگویی (متوسط یا شدید از هر نوعی) در عناوین و تامنیلها همچنان از درآمد خارج میشود و نمیتواند تبلیغات را اجرا کند. »
بنابراین قوانین جدید سطوح بالاتری از فحاشی و توهین و ناسزا در یوتیوب را امکانپذیر میکند که تأثیر زیادی بر کریتورهای یوتیوب را کمتر میکند.
اگرچه هنوز هم کمی عجیب است. خب چرا هفت ثانیه اول؟ چرا این آستانه ای است که یوتیوب در آن تصمیم گرفته است گنجاندن زبان بد در کلیپهای شما قابل قبول است یا نیست؟ کارشناسان یوتیوب فرض میکنند که این مربوط به در معرض قرار گرفتن بیننده با آن توهینهاست، چرا که اکثر کاربران کلیپ ها را کامل تماشا نمیکنند.
همچنین هیچ آپدیت جدیدی در مورد خشونت در ویدیوها وجود ندارد، که همچنان بر جامعه گیمرها تأثیر میگذارد.
در این لینک میتوانید درباره دستورالعملهای بهروز شده درباره ناسزاگویی و توهین و ناسزا در یوتیوب اطلاعات بیشتری کسب کنید …
…
خبر آپدیت قبلی در ماه نوامبر:
آپدیت درآمدزایی یوتیوب | چه محتوایی واجد شرایط کسب درآمد نیست؟