یوتیوب تهدید کرده که در صورت ادامه استفاده از مسدودکننده تبلیغات، بینندگان را بلاک خواهد کرد

آزمایش جدید یوتیوب تهدید می‌کند که در صورت ادامه استفاده از مسدودکننده تبلیغات، بینندگان را بلاک خواهد کرد
این آزمایش به منظور ترغیب کاربران به غیرفعال کردن مسدودکننده‌های تبلیغاتی یا اشتراک در YouTube Premium است.

‌‌‌

یوتیوب به دنبال رویکردی تهاجمی‌تر برای جلوگیری از استفاده بینندگان از مسدودکننده‌های تبلیغاتی در هنگام تماشای ویدیوها در پلتفرم خود است. همانطور که طبق اخبار رسیده گزارش شده، مردم اسکرین شات هایی را در شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit ارسال می‌کنند که یک اخطار پاپ آپ را نشان می‌دهد که به آنها هشدار می‌دهد پلیر آنها پس از سه ویدیو مسدود می‌شود.

این اخطار می‌گوید یوتیوب توانایی آن‌ها را برای پخش ویدیوها در این پلتفرم مسدود می‌کند مگر اینکه مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنند یا وب‌سایت را به لیست سفید خود اضافه کنند. این اطلاعیه ادامه می‌دهد: «تبلیغات به YouTube اجازه می‌دهد تا برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان رایگان بماند». برای استفاده بدون آگهی، این شرکت به کاربران می‌گوید که اشتراک YouTube Premium را دریافت کنند تا «کریتورها هم همچنان بتوانند درآمد دریافت کنند». قبل از این اخطارها، یوتیوب فقط پنجره‌های بازشو را به کاربران مسدودکننده تبلیغات نشان می‌داد و به آنها یادآوری می‌کرد که این کار خلاف شرایط وب سایت است.

یوتیوب تأیید کرده است که هشدارهای جدید بخشی از یک آزمایش است. یکی از سخنگویان یوتیوب گفته که یوتیوب دارد “یک آزمایش کوچک را در سطح جهانی اجرا می‌کند که از بینندگان با مسدود کننده های تبلیغاتی فعال می خواهد که به تبلیغات در یوتیوب اجازه دهند (یوتیوب را به لیست سفید ببرند) یا YouTube Premium را امتحان کنند. “ آنها گفتند که تیم یوتیوب ممکن است به طور موقت پخش ویدیوها را برای آن فرد بلاک کند  در موارد شدید، که بینندگان به استفاده از مسدودکننده تبلیغات ادامه می‌دهند.”

در حال حاضر، این رویکرد جدید تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر می‌گذارد و یوتیوب نگفته است که چند نفر و چه مناطقی بخشی از  این آزمایش هستند. این وب‌سایت که بیشترین درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورد، در سه فصل گذشته شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی خود بوده است، بنابراین تعجب نخواهیم کرد اگر این آزمایش برای کاربران بیشتری در سراسر جهان گسترش یابد، در صورتی که مؤثر واقع شود.

‌‌

بیشتر بخوانید:

کاهش 2.6 درصدی درآمد تبلیغاتی یوتیوب نسبت به سال قبل

گزینه های جدید تبلیغات شورت ویدیو یوتیوب | درآمدزایی بیشتر از شورت ها

آپدیت درآمدزایی یوتیوب | چه محتوایی واجد شرایط کسب درآمد نیست؟

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025