شروع ناموفق | یوتیوب نتایج اولین ماه کسب درآمد از شورت ها را به اشتراک گذاشت

همین ابتدا باید گفت، شروع خوبی برای فرآیند اشتراک درآمد تبلیغات Shorts (کسب درآمد از شورت) در یوتیوب نیست.

ماه گذشته، یوتیوب برنامه اشتراک درآمدی که مدت ها انتظارش را می‌کشید، راه اندازی کرد، که اساساً تمام درآمد حاصل از تبلیغات Shorts را جمع می‌کند، سپس حدود نیمی از آن پول را بر اساس تعداد بازدید، واجد شرایط بودن و غیره بین کریتورهای برتر Shorts توزیع می‌کند.

این یک مدل تامین مالی بسیار پایدارتر و عادلانه‌تر از برنامه صندوق پاداش شورت است که در سایر شورت ویدئو ها اجرا می‌شوند.

بنابراین، مدل بودجه سازگارتر یوتیوب، با پرداخت‌های متناسب با درآمد و بر اساس عملکرد ویدیو، راه بهتری به نظر می‌رسد، که باید قابل اطمینان‌تر و منصفانه‌تر باشد و باید شاهد دریافت دستمزد بهتر کریتورهای شورت برای کارشان باشد.

کریتورهای مختلف از سراسر دنیا دیدگاه‌هایی درباره پرداخت‌هایی که از سیستم جدید تامین مالی Shorts مشاهده کرده‌اند به اشتراک گذاشته‌اند – و گفته می‌شود که فعلا کسب درآمد از شورت اصلا عالی نیست …

کسب درآمد از شورت

همانطور که در این مثال از زک کینگ ستاره یوتیوب مشاهده می‌کنید، علیرغم ایجاد 196 میلیون بازدید با کلیپ‌های Shorts خود در ماه اول برنامه، کینگ تنها 2918 دلار سهم درآمد داشته است.

آر پی ام King کمتر از 0.02 دلار است، اما برخی دیگر از کریتورهای Shorts گزارش داده اند که RPM 0.04 دلار را هم دیده‌اند. که باز هم این عدد عالی نیست.

اما باز هم، همانطور که کینگ خاطرنشان می‌کند، هنوز هم بهتر از TikTok’s Creator Fund و بهتر از پیشنهادهای درآمدزایی فعلی اینستاگرام برای Reels است.

کینگ همچنین خاطرنشان می‌کند که در Shorts یوتیوب نسبت به تیک‌تاک و اینستاگرام, مزایای گسترده‌ای در رابطه با قرار گرفتن در معرض دید و ایجاد برند وجود دارد. کینگ می‌گوید:

«وقتی تقریباً به ۱۹۷ میلیون بازدید در ماه نگاه می‌کنم، به میزان پرداختی که از پلتفرم دریافت می‌کنم، نگاه نمی‌کنم. در حال حاضر در مقایسه با قرار گرفتن در معرض دید کاربران هزینه بسیار کم است، به همین دلیل است که درآمد مهم نیست، بلکه ساخت برند مهم است. حدس من این است که درآمدزایی یوتیوب (هم شورت هم لانگ) در طول سال‌ها به آرامی افزایش می‌یابد و به نفع کریتورها خواهد بود.»

یوتیوب هر ساله میلیاردها دلار از طریق YouTube Partner Program به کریتورهای خود پرداخت می‌کند و Shorts می‌تواند به عنوان یک عنصر مکمل عمل کند که سپس می‌تواند کاری کند کاربران به کانال اصلی یوتیوب شما علاقه‌مند شوند.

فعلا روزهای اولیه درآمدزایی از شورت ویدیوها است و همانطور که کینگ اشاره می‌کند، یوتیوب احتمالاً مدل‌های خود را برای کسب درآمد از شورت بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

تمام تغییرات تبلیغات یوتیوب در سال ۲۰۲۳

تغییرات شرایط YouTube Partner Program | درآمدزایی از یوتیوب شورت ۲۰۲۳

گوگل می گوید یوتیوب شورت از ۵۰ میلیارد بازدید روزانه عبور کرد

یک فکر در مورد «شروع ناموفق | یوتیوب نتایج اولین ماه کسب درآمد از شورت ها را به اشتراک گذاشت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025