هنوز توی کانال یوتیوب خودت از ویدیو شورت استفاده نکردی و به دنبال ورود به YouTube Shorts و ایجاد حضور در شورتها برای خود یا برندت هستی؟
احتمالا باید در نظر بگیرید که Shorts سریعترین نوع محتوای در حال رشد در پلتفرم بزرگ یوتیوب است و اکنون بیش از 50 میلیارد بازدید روزانه دارد. شورت که در قالب TikTok ساخته شده است، به سمت کلیپهای مختصرتر و جالب توجه گرایش پیدا میکند و میتواند مسیر ارزشمندی برای افزایش آگاهی و درک برند شما باشد.
اگر می توانید که محتوای کوتاه خوب و جذاب ایجاد کنید. قطعا این ویدیو جدید یوتیوب به شما کمک خواهد کرد. یوتیوب مصاحبه جدیدی با تاد شرمن، مسئول شورت ویدیوهای یوتیوب منتشر کرده است که در آن شرمن به برخی از رایجترین سؤالات درباره Shorts پاسخ داده است، از جمله نحوه استفاده از هشتگها، تعداد دفعات ارسال پست، الگوریتم Shorts، و ….
میتوانید این ویدیو را از لینک زیر با فیلترشکن روشن ببینید اما در ادامه ما نکات مهم این ویدیو را برای شما بازگو میکنیم:
درباره الگوریتم ویدیو شورت
یوتیوب توصیه میکند که کریتورها باید در فرآیند خلاقیت خود «به مخاطب فکر کنند، نه الگوریتم».
شرمن میگوید که الگوریتم Shorts با فید معمولی یوتیوب متفاوت است، چون ویدیوهای کوتاه، قالبی کاملاً متفاوت با رفتارهای مصرف متفاوت دارد.
به عنوان مثال، در فرم لانگ یا طولانی، بسیاری از مواقع افراد با ضربه زدن بر روی آن در تلفن خود، یا کلیک کردن بر روی آن در وب، انتخاب میکنند که کدام ویدیو را تماشا کنند، و این انتخاب چیزی است که تعامل زیادی را ایجاد میکند. اما در فرم کوتاه، مردم در یک فید میچرخند و در حین دیدن تمام ویدیوهای کوتاه چیزهایی را کشف میکنند. خب این یک تفاوت بسیار مهم است.»
به این معنی است که یوتیوب نمیتواند از همان شاخصهای استفاده که در فید اصلی استفاده میکند استفاده کند، بنابراین الگوریتم بیشتر بر عناصر تعامل متمرکز است، در حالی که فید Shorts نیز گستردهتر است، به این معنی که یوتیوب باید محتوای بیشتری را با بینندگان شورت به اشتراک بگذارد.
در اصل، این بدان معناست که یوتیوب در مورد نشان دادن آنچه که کاربران دوست دارند، بر اساس آنچه که تماشا میکنند، در نظر گرفتن واچ تایم و تماشای مجدد، همراه با لایکها، اشتراکگذاریها و کامنتها، هوشمندتر میشود. بخش بزرگی از آن به شناسایی موجودیت مربوط میشود، و یوتیوب همچنان در حال ساخت الگوریتم خود برای برجسته کردن محتوای بیشتر بر اساس این معیارها است.
نحوه شمارش بازدیدهای شورت
شرمن میگوید: که بازدیدهای شورت با نمایش شورت روی صفحه اندازهگیری نمیشوند، بلکه بیشتر با علاقه واقعی بیننده هماهنگ میشوند.
شرمن میگوید: که یوتیوب محاسبات واقعی خود را در مورد بازدیدهای شورت ها منتشر نمیکند تا از افرادی که سعی در بازی دادن سیستم و الگوریتم شورت دارند، جلوگیری کند.
بیشتر کردن تایم شورتها
شرمن میگوید که این چیزی نیست که آنها در نظر دارند، زیرا یوتیوب در حال حاضر گزینههای طولانی دیگری دارد. به این ترتیب، Shorts در حال حاضر حداکثر 60 ثانیه باقی میماند و قرار نیست بلندتر شود.
گزینههای تامنیل برای شورتها
شرمن میگوید که تیم Shorts ترجیح داده است که ابزارهای ایجاد تامنیل خاص را برای شورتها اضافه نکند، زیرا بیشتر بازدیدهای Shorts از افرادی است که در فید Shorts اسکرول میکنند، به این معنی که اکثر افراد به هر حال تامنیل شما را نخواهند دید.
یوتیوب ظرفیت انتخاب یک فریم از کلیپ شما را به عنوان تامنیل اضافه کرده بود، اما هیچ پلنی برای اضافه کردن گزینههای سفارشی کردن تامنیل، وجود ندارد.
استفاده از هشتگ
شرمن میگوید که هشتگها در Shorts مورد نیاز نیستند، اما میتوانند در برنامههای خاصی مفید باشند.
“گاهی اوقات یک هشتگ میتواند با یک اتفاق واقعی در دنیای واقعی مرتبط باشد، مانند یک رویداد یا یک ترند به روز، و شما میخواهید شورت خود را با آن مرتبط کنید. در مواقع دیگر آنها روی موضوعات تمرکز میکنند، و من فکر میکنم در هر دو مورد، کریتورها باید استفاده از شورتها بنا بر نیاز همان شورت در نظر بگیرند.”
بنابراین توصیه دقیقی در مورد اینکه آیا هشتگها ارزشی دارند یا خیر نیست، اما ممکن است ارزش آزمایش کردن را داشته باشند، از نظر بحثهای پرطرفدار و / یا موضوعات خاص و …
حجم ویدیو شورت
شرمن میگوید اگر تعداد شورتهای بیشتری ارسال کنید، هیچ چیزی در الگوریتم وجود ندارد که میزان دسترسی را افزایش یا کاهش دهد، اما او توصیه میکند که ارسال کلیپهای با کیفیت پایینتر میتواند تأثیرات منفی داشته باشد.
بنابراین کیفیت بر کمیت، به طور کلی، رویکرد بهتری در یوتیوب خواهد داشت.
حذف و بارگذاری مجدد برای به حداکثر رساندن دسترسی
شرمن همچنین به این پیشنهاد اشاره میکند که حذف و بارگذاری مجدد یک Short میتواند به افزایش دسترسی آن کمک کند.
برخی از کریتورها ادعا میکنند که آپلود مجدد میتواند به طور موثر الگوریتم را برای گسترش توزیع شما دوباره راهاندازی کند، اما شرمن میگوید که این یک استراتژی عالی نیست.
“من این را توصیه نمیکنم. این را در نظر داشته باشید این خطر نیز وجود دارد که در سیستمهای ما به عنوان هرزنامه یا اسپم دیده شود!»
خب این یک مرور کلی جالب از آمار فعلی ویدیو شورت و نحوه بهترین تعامل با شورتها است، که میتواند به شما در تلاش برای استفاده حداکثری از این قابلیت کمک کند.
مترجم و نویسنده: الهام جعفری
…
بیشتر بخوانید:
انتخاب تامنیل برای شورت ویدیوها برای کاربران iOS راه اندازی شد
آپدیت های جدید برای یوتیوب شورت | گزینه های جدید Cut و Draft