پس از آزمایش این گزینه در چند ماه گذشته که در این وبلاگ درباره آن صحبت کرده بودیم، یوتیوب اکنون واکنشهایی را در لایو استریم برای همه کریتورهای واجد شرایط راهاندازی کرده است، که راه دیگری را برای بینندگان فراهم میکند تا با محتوای پخش زنده ارتباط برقرار کنند و لحظات کلیدی در پخش را با ری اکشن های خود, برجسته کنند.
این فرآیند گسترش «واکنشهای زمانبندی شده» (Timed Reactions’) است که یوتیوب برای اولین بار در مارس سال گذشته راهاندازی کرد. Timed Reactions به کاربران این امکان را می دهد که نشانگر ایموجی را به یک فریم خاص در پخش ویدیو اضافه کنند، سپس سایر بینندگان می توانند آن را ببینند.
حالا یوتیوب خبر داده که، آنها به پخش زنده نیز می آیند.
طبق گفته تیم یوتیوب:
« بینندگان در iOS اکنون میتوانند با ضربه زدن بر واکنشی که با احساسشان مطابقت دارد، به لایو استریم در زمان واقعی واکنش نشان دهند. هم کریتورها و هم سایر بینندگان واکنشها را خواهند دید، اما نمیتوانند ببینند کدام کاربر کدام واکنش را فرستاده است زیرا واکنشها ناشناس هستند.»
این میتواند به افزایش تعامل کمک کند، با برجسته کردن لحظات برتر ویدیوها و لایو استریم های یوتیوب، در عین حال درک بیشتری را در مورد آنچه بینندگان شما بیشتر به آن علاقه دارند، بر اساس واکنشها، ارائه میدهد.
یوتیوب میگوید که همه کانالهایی که واجد شرایط لایو استریم هستند، واکنشها را بهطور پیشفرض روشن خواهند کرد، اما کریتورها میتوانند واکنشها را برای هر استریمی که بخواهند خاموش کنند.
این گزینه در ابتدا فقط در iOS در دسترس خواهد بود، اما یوتیوب قصد دارد به زودی واکنشهای لایو استریم یوتیوب را به دستگاههای بیشتری گسترش دهد.
یوتیوب همچنین در حال آزمایش یک کارت تحلیلی جدید است که بهترین فرمتهای تماشا شده در کانالهای دیگر را به تفکیک ویدیوها، شورت ها و لایو ها به شما نشان میدهد.
همانطور که در مثال بالا می بینید، این کارت جدید نسبتاً ابتدایی است، اما درک بیشتری در مورد آنچه برای کانال های دیگر کار می کند، ارائه می دهد که می تواند در برنامه ریزی شما نقش داشته باشد.
شاید این شما را وادار کند که Shorts را آزمایش کنید یا به صورت لایو فعالیت کنید. با درک بیشتر در مورد اینکه چگونه کانال های دیگر پاسخ مخاطبان را تحریک می کنند، می تواند راه دیگری برای بهینه سازی عملکرد کانال شما باشد.
…
بیشتر بخوانید: