تیم یوتیوب خبر داد که یوتیوب شورتز در حال حاضر به ۱.۵ میلیارد کاربر و بازدید ماهانه رسیده است.
آیا بالاخره Tiktok یک رقیب قانونی دارد؟
یک زمانی هر شرکت رسانه های اجتماعی دلش میخواست مثل برنامه ویدیویی کوتاه Tiktok باشد. حتی فیس بوک که نمونه آن را امتحان کرد و شکست خورد. بنابراین، هنگامی که تیم یوتیوب اعلام کرد که میتواند یک سکوی ویدیویی کوتاه، مشابه تیکتاک با نام یوتیوب شورتز راهاندازی کند، شک و تردیدهایی به وجود آمد که آیا این کار شدنی است؟
و حالا میبینیم که یوتیوب شورتز، یک موفقیت بسیار بزرگ برای این پلتفرم بوده است. چند روز پیش بود که یوتیوب اعلام کرد که شورتزها با بیش از ۱.۵ میلیارد ورود کاربر به سیستم در هر ماه، از سراسر جهان مشاهده میشود.
بیانیه ای که یوتیوب به اشتراک گذاشت نشان میدهد که این آمار به طور خاص از Player Shorts YouTube است، به این معنی که کاربران بیشتر در حال تماشای یوتیوب شورتز در صفحات کانال کریتورهای مورد علاقه خود هستند.
اگر بخواهیم تیکتاک را با شورتز مقایسه کنیم، تیکتاکی که خودش مترادف فیلمهای کوتاه است و به عنوان الهام بخش یوتیوب شورتز شناخته میشود، در ماه سپتامبر بود که اعلام کرد به ۱ میلیارد کاربر ماهانه رسیده است. در حالی که تیکتاک بدون شک حالا یک پایگاه کاربر بسیار بزرگ دارد، به نظر میرسد که شورتز به سرعت به نزدیکترین رقیب او تبدیل میشود.
نیل موهان، یکی از مدیران ارشد یوتیوب در بیانیه ای گفت: ‘اکنون بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در هر ماه وارد کار شورتز یوتیوب میشوند. در حالی که ما هنوز در ابتدای راه شورتز هستیم، میدانیم که این ویژگی همچنان بخشی جدایی ناپذیر از تجربههای یوتیوب خواهد بود که دارد به خوبی به جلو حرکت میکند.’
بر خلاف فیس بوک، که برای اولین بار برای رقابت با تیکتاک یک برنامه کاملاً جداگانه با نام Lasso راه اندازی کرد، یوتیوب این کار را مستقیماً در بستر ویدیویی بسیار محبوب خود انجام داد. این که این اتفاق در پایگاه میلیاردی کاربران علاقهمند به ویدیو ساخته شده است، به شورتزهای یوتیوب کمک کرد و به سرعت رشد کرد.
موهان در بیانیه خود گفته است: ‘آنچه ما دیدیم این است که کریتورها با نحوه استفاده از این قالبهای مختلف توی پلتفرم، واقعاً خلاق میشوند.’