از تغییرات درآمدزایی گرفته تا ابزارهای جدید عجیب و غریب، بزرگترین آپدیت های جدید یوتیوب هستند که در سال گذشته اتفاق افتاده اند.
در طول سال گذشته، یوتیوب بهروزرسانیهای زیادی را روی این پلتفرم برای کریتورهای خود ارائه کرده است. در حالی که برخی از این بهروزرسانیها جزئی هستند، بسیاری از آنها نگاه ما به یوتیوب را برای همیشه تغییر دادهاند. و وقتی به آینده نگاه میکنیم، به نظر نمیرسد که سرعت نوآوری به این زودیها کند شود.
برای کمک به شما در این مطلب به بزرگترین آپدیت های جدید یوتیوب اشاره میکنیم:
تغییرات درآمدزایی
برای اکثر تولیدکنندگان محتوا، کسب درآمد مهمترین قدم در رشد یک حرفه پایدار است. و به نظر میرسد یوتیوب این را با صدای بلند و واضح تصدیق کرده است. تغییرات در (YPP)، کسب درآمد از شورتها، و موقعیت تبلیغات در ویدیوها به کریتورها کمک میکند تا درآمدهای زیادی کسب کنند.
1. واجد شرایط بودن YPP جدید
یوتیوب مدت زمان لازم برای عضویت در YPP را کاهش داده است. با این حال، این ردیف جدید درآمدزایی، شامل درآمد تبلیغاتی نمیشود. در عوض، کریتورها میتوانند از طریق کمکهای مالی طرفداران، درآمد کسب کنند.
این وبلاگ را بخوانید: یوتیوب شرایط کسب درآمد را آسان تر کرد | اما برای چه کسانی؟
2. فرآیند جدید درخواست مجدد برای YPP
اگر یوتیوب درخواست YPP شما را رد کرد، میتوانید به جای اینکه 30 روز منتظر بمانید، در 21 روز بعد دوباره درخواست دهید. همچنین، کریتورهایی که برای بار دوم رد میشوند، باید ۹۰ روز منتظر بمانند تا دوباره درخواست دهند.
3. کسب درآمد از YouTube Shorts
کریتورها اکنون میتوانند از YouTube Shorts درآمد کسب کنند، و یک مسیر جدید برای رسیدن به آن وجود دارد: 1000 مشترک به علاوه 10 میلیون بازدید Shorts در 90 روز. با این حال، ساختار کسب درآمد برای Shorts متفاوت است.
این وبلاگ را بخوانید: آپدیت جدید یوتیوب برای کسب درآمد از شورت ویدیو
4. قرار دادن خودکار تبلیغات
یوتیوب به جای اینکه به شما اجازه دهد تبلیغات ویدیویی را که میخواهید نمایش دهید، خودتان انتخاب کنید، این تصمیمات را برای شما اتخاذ خواهد کرد.
این وبلاگ را بخوانید: به روز رسانی کنترل های تبلیغات در یوتیوب
5. قوانین جدید ناسزاگویی
سازندگانی که در 7 ثانیه اول یک ویدیو از زبان ناسزا استفاده میکنند، همچنان واجد شرایط کسب درآمد هستند (مگر اینکه در طول ویدیو از ناسزاگویی شدید استفاده شود).
این وبلاگ را بخوانید: کوتاه آمدن یوتیوب در مورد توهین و ناسزا و تأثیر آن بر درآمدزایی ویدیوها
6. به روز رسانی Adblocker
یوتیوب اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده از مسدودکنندههای تبلیغات انجام داد و بینندگان را تشویق کرد تا از کریتورها از طریق YouTube Premium حمایت کنند.
این وبلاگ را بخوانید: یوتیوب تهدید کرده که در صورت ادامه استفاده از مسدودکننده تبلیغات، بینندگان را بلاک خواهد کرد
ابزارهای جدید یوتیوب
یوتیوب سال گذشته مجموعهای از ابزارها را راهاندازی کرد (و برخی از آنها هنوز در سال 2024 عرضه نشدهاند) تا به سازندگان در فرآیندشان کمک کند و زندگی را آسانتر کند. یوتیوب دیگر تنها فضایی برای آپلود ویدیوها فراهم نمی کند. می خواهد فرآیند خلاقیت شما را با تعدادی میانبر افزایش دهد!
1. جستجوی کمکی برای موسیقی
با استفاده از ویژگی جستجوی کمکی برای Creator Music، میتوانید به سرعت آهنگهایی که دوست دارید را برای ویدیوهای خود مشخص کنید. فقط آنچه را که نیاز دارید برایش توصیف کنید، دستیار جستجو آهنگها را به شما توصیه میکند.
این وبلاگ را بخوانید: پلتفرم جدید «Creator Music» برای تسهیل معاملات لایسنس موسیقی در یوتیوب
2. صفحه Dream Screen
در سال 2024، یوتیوب ابزار جدیدی به نام Dream Screen را آزمایش خواهد کرد. هر چیزی را که میتوانید “رویای آن” را داشته باشید، یوتیوب آن را در پس زمینه Shorts شما قرار میدهد! فقط آنچه را که می خواهید ببینید توصیف کنید و هوش مصنوعی آن را محقق خواهد کرد.
این وبلاگ را بخوانید: اشکال جدید بیان خلاقانه در شورت ویدیوها
3. روز رسانی دکمه سابسکرایبر
اواخر سال گذشته، یوتیوب ویژگی جدیدی را معرفی کرد که توجه را به دکمه ساب و همچنین دکمه لایک را جلب میکند.
این وبلاگ را بخوانید: همه چیز درباره دکمه سابسکرایبر جدید یوتیوب
4. اپلیکیشن جدید YouTube Create
یوتیوب اکنون یک ویرایشگر ویدیو خواهد داشت که کریتورها میتوانند برای محتوای خود از آن استفاده کنند.
این وبلاگ را بخوانید: آموزش تدوین ویدیو با اپلیکیشن جدید YouTube Create
5. تست تامنیل A / B
کریتورها اکنون میتوانند حداکثر سه تامنیل را در هر ویدیو آزمایش کنند و یوتیوب بهترین تصویر را براساس سهم زمان تماشا انتخاب و به آنها پیشنهاد میکند.
این وبلاگ را بخوانید: یوتیوب اولین مرحله آزمایش A / B تامنیل را در استودیوی یوتیوب راهاندازی میکند
6. قوانین جدید هوش مصنوعی
در سال 2024، یوتیوب تگی را برای نشان دادن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اضافه کرد. که هدف آن جلوگیری از اطلاعات نادرست و جعل هویت سازنده است.\
اگر در ویدیوی خود از هوش مصنوعی استفاده میکنید این وبلاگ را بخوانید: اعلام استفاده از هوش مصنوعی در ویدیوهای یوتیوب توسط تولیدکنندگان محتوا الزامی شد
7. لایو عمودی در یوتیوب
یوتیوب اخیراً محصول کاملاً جدیدی را عرضه کرده است که به کریتورها امکان میدهد محتوای خود را در قالب عمودی 9:16 پخش کنند که معمولاً در پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram محبوب است.
این مطلب را بخوانید: یوتیوب باز هم از تیکتاک تقلید کرد | نشان دادن لایو استریمها در فید شورت
سایر آپدیت های جدید یوتیوب که باید در سال 2024 با آنها آشنا باشید:
- آزمونهای کامیونیتی تب: یک ویژگی جدید در تب کامیونیتی پست که به کریتورها اجازه میدهد تا از طریق آزمونها با مخاطبان خود در ارتباط باشند.
- بهروزرسانی صفحه «For You»: بخش جدیدی در صفحات کانال که محتوا را بر اساس علایق بینندگان توصیه میکند.
- یکپارچه سازی پادکست: ادغام پیشرفته پادکستها در اکوسیستم یوتیوب.
- بهروزرسانی تامنیل شورت: کریتورها اکنون میتوانند یک فریم از Shorts خود را به عنوان تامنیل انتخاب کنند.
- بهروزرسانی لینکها در شورت: لینکهای خارجی از توضیحات Shorts برای مبارزه با هرزنامهها و کلاهبرداریها حذف شدهاند. اما میتوانید Shorts خود را به یک ویدیوی طولانی مرتبط لینک کنید.
- بهروزرسانی سیاست جعل هویت: این سیاست جدید از کانالهای طرفداران میخواهد که نشان دهند هنرمند واقعی نیستند.