اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار

آیا می‌دانید اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار چیست؟ آیا کانال یوتیوب کوچکی دارید و برای رشد آن به کمک نیاز دارید؟ در این مقاله توصیه‌هایی برای بازگرداندن شما به مسیر اصلی و اجتناب از رایج ترین اشتباهات در یوتیوب بازگو می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

به عنوان یک کریتور و یوتیوبر کوچک، به سرعت متوجه خواهید شد که اتفاقا یوتیوب اصلا آسان نیست. در این مرحله، شما احتمالاً با بزرگترین چالش روبرو هستید، که آن چالش در تلاش برای به دست آوردن بازدید است.

اما نگران نباشید: شما می‌توانید با اندکی توصیه و سخت کوشی، به چیزی که می‌خواهید برسید. اولین قدم درک رایج‌ترین اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار است. اگر در ابتدای کار خود رایج ترین اشتباهات یوتیوب را بفهمید و بشناسید، می توانید خطاهای پرهزینه را برطرف کنید و روی رشد کانال خود تمرکز کنید.

این ۴ اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار را بخوانید و همیشه در پس ذهن خود نگه دارید:

‌‌‌

1.فکر کنید که یوتیوب به بازدید و سابسکرایبرهای شما مدیون است!

اگر یوتیوب به هر کانال به طور یکسان پاداش دهد، این نمی‌تواند عالی باشد؟ در این صورت، می‌توانید در حین جمع‌آوری صدها بازدید و ساب، آرامش داشته باشید، حتی اگر ویدیوهای شما کسی را درگیر نکند. شما به سادگی دکمه انتشار را فشار دهید و منتظر اتفاقات خوب باشید. البته یوتیوب اینطور کار نمی‌کند. اما بسیاری از کریتورها آرزو می‌کنند که این روش بتواند کار کند.

بنابراین، اولین اشتباه این است که فکر کنید یوتیوب هر نوع موفقیتی را مدیون شماست. در حالی که تحقیق، نوشتن فیلمنامه، فیلمبرداری و ویرایش ویدیوها با هم کاری زمان بر است، واقعیت این است که این هزینه تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق است. تمام این تجربه شما را برای تولید محتوای بهتر می‌سازد!

«قبل از اینکه بتوانید فیلمبرداری کنید، آن را در یوتیوب قرار دهید و انتظار تعداد زیادی بازدید و ساب و لایک داشته باشید، ابتدا باید ارزش ارائه کنید – ارزش برای بینندگان و ارزش برای یوتیوب به عنوان یک پلتفرم!»

‌‌‌‌

2. نادیده گرفتن قدرت اولین برداشت شما و تاثیری که می‌گذارد!

برداشت اول همه چیز است و این برای ویدیوهای یوتیوب نیز صادق است. بنابراین، بینندگان روی اولین ویدیویی که می‌بینند کلیک نمی‌کنند. آنها قبل از اینکه چیز جالبی برای تماشا پیدا کنند، به عناوین و تامنیل‌ها زیادی نگاه می‌کنند. و رقابت زیادی هم در این زمینه وجود دارد!

«سعی کنید آن‌ها  (تامنیل‌ها و تایتل‌ها)  را بیش از حد پیچیده نگه ندارید. «از متن کم، واضح و خوانا استفاده کنید. از رنگ‌های روشن استفاده کنید. پیش زمینه باید روشن تر از پس زمینه باشد تا همه چیز بسیار زیباتر به چشم بیاید…. تامنیل باید به محتوایی که ساخته‌اید و افرادی که آن را می‌بینند مربوط باشد. هرگز تامنیل غیرمرتبط با موضوع ویدیو خود انتخاب نکنید.”

به طور کلی، هر مقدار تایمی که برای عناوین و تامنیل‌ها صرف می‌کنید، توصیه می‌شود که آن را دو برابر کنید. ممکن است اکنون یک کانال کوچک داشته باشید، اما می‌توانید با “تزیین بصری” ویدیوهای خود و جذب بینندگان بیشتر، آن را توسعه دهید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

3. عدم بهبود 30 ثانیه اول یک ویدیو!

پس از 30 ثانیه اول، بسیاری از مردم در جستجوی یک ویدیوی جدید دیگر، ویدیویی را که تماشا می‌کنند رها می‌کنند. اما نترسید! این یک عادت رایج و شناخته شده در یوتیوب است.

فقط به نمودار حفظ اکثر ویدیوهای یوتیوب خود نگاه کنید. متوجه خواهید شد که پس از 30 ثانیه خط بیننده به شدت کاهش می‌یابد و مدام این کمتر و کمتر می‌شود.

شما نمی‌توانید این را 100٪ متوقف کنید، اما می‌توانید سرعت آن را کاهش دهید. اینطور در مورد آن فکر کنید: شما قبلاً ارزش محتوای خود را با عنوان و تامنیل قانع کننده به بینندگان فروخته‌اید. حالا وقتی وارد ویدیو می‌شوند تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن ارزشی که از آن حرف زدید و آن را فروختید را تحویلش دهید.

«به موقع به موضوع بروید. “به آنها یک قلاب قوی بدهید و سپس ممکن است یک سوال جذاب بپرسید که آنها را تشویق کند تا در کامنت‌ها با شما در ارتباط باشند.”
اما موارد دیگر – درخواست از بینندگان برای ساب کردن، معرفی خود – باید در پایان باشد، نه در ابتدای ویدیو. این به شما این امکان را می‌دهد تا آنچه را که مردم می‌خواهند در ابتدا به آنها ارائه دهید، یعنی همان چیزی که در عنوان و تامنیل قول داده‌ بودید.

دادن ارزش قول داده شده هر چه سریعتر به مردم معمولاً منجر به زمان تماشای بیشتر می‌شود. این یک سیگنال مثبت به الگوریتم یویتوب ارسال می‌کند، به این معنی که سیستم می‌تواند محتوای شما را به افراد بیشتری توصیه کند. در نهایت، این به شما فرصتی برای بازدیدهای بیشتر از یوتیوب می‌دهد!

‌‌‌‌‌‌

4. تاکید بر معیارهای اشتباه!

یوتیوبرها از ابتدا آموزش می‌بینند که اگر می‌خواهند وارد YPP شوند یا به اصطلاح مانیتایز شوند، روی معیارهای خاصی تمرکز کنند، مانند:

  • 1000 مشترک
  • 4000 ساعت واچ تایم
  • 10 میلیون بازدید YouTube Shorts

اما رسیدن به این اعداد زمان می‌برد و اینجاست که کریتورهای کوچکتر انگیزه شان را از دست می‌دهند. بنابراین، سعی کنید به این معیارها با دید جدیدی نگاه کنید.

کانال جدیدی را در نظر بگیرید که فقط چند ویدیو آپلود کرده است. از آنجایی که یوتیوب اطلاعات زیادی درباره کانال یا محتوا ندارد، احتمالاً ویدیوها در پلتفرم تأثیر کمی خواهند داشت، که ممکن است باعث بازدید کمتر شود. اما اگر ویدیو دارای نرخ کلیک بالایی باشد، در وهله اول می‌تواند جذابیت کافی ایجاد کند – و این یک نکته مثبت بزرگ برای یک کریتور کوچک است. بنابراین، بسته به اینکه چگونه به آن نگاه می‌کنید، معیارها می‌توانند به طور متفاوتی به شما اطلاعات دهند.

آن را به چیزهای مهم محدود کنید. اطمینان حاصل کنید که میانگین مدت زمان بازدید و حفظ مخاطب شما با هر بار آپلود به طور پیوسته افزایش می‌یابد. مراقب بازدیدکنندگان بازگشتی و ویدیوهایی باشید که مدام آنها را باز می‌گرداند. دنبال کردن این داده‌ها در طول زمان به شما ایده‌هایی را می‌دهد تا روی آن بیشتر کار کنید.

‌‌‌

حال چگونه این اشتباهات کوچک یوتیوبر را برطرف کنیم؟

اگر در کانال خود چند اشتباه مرتکب شده‌اید، به یاد داشته باشید که برای تغییر اوضاع هیچ وقت دیر نیست. درس‌ها را در آغوش بگیرید، سپس مسیر جدیدی از عمل را ترسیم کنید!

در ادامه پنج عمل مهم را معرفی می‌کنیم که می‌توانید همین الان انجام دهید تا به نتیجه برسید:

  • به جای تمرکز بر بازدیدها و سابسکرایبرها، بر ایجاد یک کامیونیتی تمرکز کنید. مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و علایق خاص آنها را برآورده کنید.
  • تگ‌ها و توضیحات ویدیو را قبل از هر چیز دیگری در اولویت قرار ندهید. زمان، انرژی و منابع خود را صرف ساختن عناوین و تامنیل کنید که قرار است توجه را به خود جلب کند.
  • به جای کپی کردن، عناوین و تامنیل‌هایی ایجاد کنید که مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال، عنوان ویدیو را به متن تامنیل تبدیل نکنید. کلمات منحصر به فردی را انتخاب کنید.
  • مقدمات خود را کوتاه کنید تا شامل یک قلاب سریع و موضوع اصلی ویدیوتان شود.
  • از استفاده از گرافیک‌های فانتزی مقدماتی که به ویدیو مربوط نمی‌شود خودداری کنید.

برای خلاصه کردن همه چیز در یک کلمه، عامل متمایز کننده‌ای که کانال شما به آن نیاز دارد شخصی سازی است. شاید محتوایی که می‌خواهید آپلود کنید قبلاً توسط کریتورهای بزرگتر انجام شده باشد، اما اشکالی ندارد. به خلاقیت خود ضربه بزنید و راهی برای بلد شدن یا اضافه کردن چیز جدیدی به مکالمه بیابید.

‌‌‌‌

پنج اشتباه که مانع رشد کانال یوتیوب شما می‌شود + فایل صوتی

هفت حقیقت دردناک که هر کریتور کوچک و تازه‌وارد یوتیوب باید بشنود + فایل صوتی

نکاتی برای نحوه شروع کار در یوتیوب

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025