از اولین بارگذاری ویدیو در پلتفرم یوتیوب، این تیم راه جدیدی را برای داستانگویی باز کرده است. ناگهان هر کسی که داستانی داشته باشد میتواند مخاطبی برای خودش پیدا کند. و کاربران طی سالها همین کار را کردند. مردم در آشپزخانه، اتاق خواب و حتی حیاط خلوت خود فیلم میگرفتند. در طول این مسیر، آنها جوامعی را ساختند که در سراسر جهان گسترش یافت.
یوتیوب با انجام یک شرطبندی بزرگ، این خلاقیت تولید محتوا موفق را یک قدم جلوتر برد: تصمیم گرفت درآمد را با کریتورها به اشتراک بگذارد. از آن زمان، رشد اقتصاد در یوتیوب باورنکردنی بود. سال گذشته افراد بیشتری نسبت به قبل در یوتیوب محتوا ایجاد کردند. و این تیم به نقطه عطف جدیدی دست یافت. امروزه بیش از 3 میلیون کانال در برنامه (YPP) قرار دارد و در سه سال گذشته بیش از 70 میلیارد دلار به کریتورها، هنرمندان و شرکتهای رسانهای پرداخت کرده است.
اکنون هوش مصنوعی تحول دیگری را ایجاد میکند …
حال چشم انداز مدیرعامل یوتیوب برای سال 2024 و چهار شرط بزرگی که در سراسر یوتیوب برای تولید محتوا موفق انجام خواهد داد را با هم بخوانیم:
1. هوش مصنوعی خلاقیت انسان را تقویت میکند.
آنچه نیل موهان گفته است:
« من حرفه و تحصیلات خود را در تقاطع فناوری و خلاقیت گذراندهام و هم پتانسیلها و هم سوالاتی را که با هوش مصنوعی با آن مواجه هستیم، تشخیص میدهم. خبر خوب این است که یوتیوب سالها برای مقابله با چالشهای محتوای پیچیده از درآمدزایی گرفته تا مدیریت کپی رایت و محافظت از آن وقت گذاشته است. با همان ماموریتی که سالها پیش یوتیوب راه اندازی شد، به پیشرفتهای هوش مصنوعی نزدیک میشویم. ما میخواهیم به همه کمک کنیم تا محتوا تولید کنند. هوش مصنوعی باید خلاقیت انسان را تقویت کند نه اینکه جایگزین آن شود. و همه باید به ابزارهای هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.
ما زمین بازی را برای تولید محتوا موفق هموار میکنیم و ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه میدهیم که همه را توانمند میکند. تعهد ما به دموکراتیک کردن دسترسی به هوش مصنوعی مبتنی بر روشهایی است که به همه امکان میدهیم ویدیوهای سرگرم کننده را مستقیماً از تلفن خود با Shorts به اشتراک بگذارند. نسل بعدی تولیدکنندگان محتوا قدرت خلق را در کف دستان خود دارند. شورت راهی آسان برای شروع هر کسی است و نوآوری هوش مصنوعی این امکان را برای افراد بیشتری ایجاد میکند. Shorts به طور متوسط بیش از 70 میلیارد بازدید روزانه دارد و تعداد کانالهایی که Shorts آپلود میکنند سالانه 50٪ افزایش یافته است. »
2. یوتیوبرها باید به عنوان استودیوهای نسل بعدی شناخته شوند.
« در طول سالها، کریتورها نامی برای خود ایجاد کردهاند. آنها مردم را در سراسر جهان سرگرم میکنند، ما را میخندانند و ما را در کنار هم جمع میکنند. آنها همچنین دارند کاری حتی بزرگتر انجام میدهند. کریتورها واقعاً کارآفرین هستند و ما به آنها کمک میکنیم تا راههای کسب درآمد در یوتیوب را متنوع کنند. ما روی روشهایی سرمایهگذاری میکنیم که کریتورها درآمد کسب کنند و در عین حال به بینندگان کمک میکنیم محصولاتی را خریداری کنند. و بینندگان مستقیماً از کریتورهای مورد علاقه خود از طریق ویژگیهای تأمین مالی طرفداران مانند عضویت در کانال (ممبرشیپ) حمایت کنند. تعداد کریتورهایی که از ممبرشیپ استفاده میکنند سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است و کریتورها تأثیر بودجه طرفداران را میبینند.
امسال، به سیاستگذاران و شرکای تبلیغات کمک میکنیم تا ارزش اقتصادی و سرگرمی را که یوتیوبرها روی میز آوردهاند ببینند. خالق بودن یک شغل تمام وقت با مخاطبان بینالمللی است، اما بیشتر دولتها در دادههای نیروی کار خود، تولید کنندگان محتوا را در نظر نمیگیرند. ما معتقدیم که این کریتورهای محتوا باید به خاطر کارشان شناخته شوند و کریتورهایی که در راس بازیشان هستند باید در انجمنهای کلیدی این صنعت به رسمیت شناخته شوند. »
3. مرز بعدی یوتیوب برای تولید محتوا موفق نشستن در اتاق نشیمن است.
« وقتی من در یوتیوب شروع به کار کردم، مردم در مورد محتوای استودیوهای بزرگ و محتوای کریتورهای کوچک و معمولی کاملاً متفاوت فکر میکردند، اما امروز این شکاف فاحش از بین رفته است. بینندگان همه چیز را در یک مکان میخواهند، از یک بازی ورزشی زنده گرفته تا بی بی سی تا محتواهای آموزشی. و آنها دارند یوتیوب را تماشا میکنند، همانطور که ما برای نمایشهای تلویزیونهای سنتی همگی کنار هم مینشستیم – روی بزرگترین صفحه خانه با دوستان و خانواده. حالا هم تعداد آنها قابل توجه است. بینندگان در سراسر جهان اکنون به طور متوسط روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت از محتوای یوتیوب را در تلویزیون خود تماشا میکنند. پس برای من مهم است تا یوتیوب در سال جدید مثل تلویزیونهای سنتی باشد و افراد و دوستان و خانواده را در کنار هم جمع کند. »
4. محفاظت از یوتیوبرها برای ما یک امر اساسی است.
« از آنجایی که ما روی همه این اولویتها کار میکنیم، تعهد اصلی و مهم ما محافظت مسئولانه از کامیونیتی یوتیوب است. کسبوکار ما بهعنوان یک سرویس استریم نه تنها به تعامل متکی است، بلکه به بینندگان و تبلیغکنندگان این اطمینان را میدهد که میتوانند برای ارائه محتوای با کیفیت بالا روی ما حساب کنند. این مهم است که ما یک تجربه آنلاین سالم برای بچهها ایجاد کنیم. وقتی بچههایم را در خانه تماشا میکنم که از فناوری استفاده میکنند، به یاد میآورم که چند خانواده هر روز به یوتیوب میآیند تا در همه چیز از تکالیف خانه گرفته تا آموزشهایی برای مدلهای موی جدید به بچههایشان کمک کنند. محصولات جوانان ما هر ماه به بیش از 100 میلیون بیننده فعال میرسند، و ما از رشد کودکان و نوجوانان با تفکر و هماهنگی با کارشناسان والدین و سلامت روان حمایت میکنیم.
روش دیگری که ما مسئولیت خود را بر عهده می گیریم، ارتباط افراد با اطلاعات با کیفیت بالا است. این مهمتر از همیشه است. ما سالها برای مدیریت مسئولانه محتوا در یوتیوب از جمله سیاستهای طولانی مدت و سختگیرانه علیه سخنان مشوق عداوت و تنفر، تحریک به خشونت، مداخله در انتخابات، و موارد دیگر، سرمایهگذاری کردیم. زمانی که چالشهای جدید پدیدار میشوند، به سرعت تکامل مییابیم و سازگار میشویم، و این کار را دوباره انجام میدهیم زیرا هوش مصنوعی مولد، دیپفیکهای پیچیدهتری را ممکن میسازد و سؤالات جدیدی را ایجاد میکند. نه تنها همه خطمشیهای موجود ما در مورد محتوای تولید شده مصنوعی اعمال میشود، بلکه لایههای جدیدی از شفافیت و حفاظت را نیز اضافه خواهیم کرد. به عنوان مثال، در ماههای آینده، برچسبهایی را معرفی خواهیم کرد که به بینندگان اطلاع میدهند که محتوای واقعی که میبینند مصنوعی است. »
...
نامه ای از نیل موهان: اولویت های یوتیوب در سال ۲۰۲۳
رشد کانال یوتیوب در سال 2024 | بایدها و نبایدها